صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / سرانه‌ محیط زیستی و حمل و نقل عمومی تهرانی‌ها در بودجه ۹۹ در حد صفر است

رییس شورای شهر تهران :

سرانه‌ محیط زیستی و حمل و نقل عمومی تهرانی‌ها در بودجه ۹۹ در حد صفر است

کسب و کار نیوز - رییس شورای شهر تهران با انتقاد از بی‌مهری دولت به حمل و نقل عمومی در بودجه سال ٩٩ به‌رغم مشکلات آلودگی هوا و ترافیک و .... پایتخت گفت: سرانه محیط زیست و سهم حمل ونقل عمومی در بودجه سال آینده در حد صفر است.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه شورای شهر  تهران با اشاره به سالروز میلاد حضرت مسیح، گفت: امیدواریم تمامی انسانها بخصوص ایرانیان براساس تعالیم مسیح، جامعه ای بدون خشونت و مبتنی بر مهربانی و مدارا را تجربه کنند.

وی با بیان اینکه در ایامی بسر می بریم که مجلس شورای اسلامی، در حال بررسی لایحه بودجه سال آینده است و لازم دیدم نسبت به تضییع حق شهروندان تهرانی در این لایحه تذکر دهم، گفت: سهم حمل ونقل عمومی در بودجه سال آینده بسیار ناچیز و در حد صفر است، این بودجه قریب به ۲۰۰۰ میلیارد تومانی که بیش از یک‌چهارم آن بودجه عمومی دولت است، حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان را برای یارانه نقدی در نظر گرفته است اما از این مبلغ یک ریال به حمل ونقل عمومی تخصیص داده نشده است.

هاشمی با بیان اینکه مجموعا سهم عمران شهری و مسکن در بودجه برای هر ایرانی فقط ۲۰۰۰ تومان است که به معنای این است دولت وظیفه ای برای خود در این حوزه قائل نیست، افزود: سهم شهروندان استان تهران از بودجه عمرانی که بیشترین نقش را در تولید درآمد ملی در کشور دارند، کمترین سرانه بین ۳۱ استان کشور و کمتر از ۶۰۰ هزارتومان در سال است و سهم محیط زیست نیز از بودجه برای هر ایرانی ۷۰۰۰تومان ونزدیک به صفر در سال است و طبیعی است با این بودجه نباید انتظار اقدامات مهمی در حوزه محیط زیست بود.

وی از شهردار تهران خواست که حداکثر تلاش خود را برای احیای حقوق شهروندان تهرانی در بودجه و تثبیت وظایف دولت در قبال حمل ونقل عمومی و محیط زیست پایتخت، بکار برد و قطعا شهروندان سایر کلانشهرها نیز که سیستم حمل ونقل عمومی آنها نیاز به تقویت و تجهیز دارند، از وضعیت موجود بودجه ناراضی هستند.

رییس شورای شهر تهران در خاتمه افزود: سازمان برنامه و بودجه، کمیسیون تلفیق و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بخصوص نمایندگان تهران که خود وضعیت نامناسب تهران را از نظر آلودگی هوا و ازدحام شدید در مترو و اتوبوسرانی مشاهده می کنند، حتما متوجه هستند که با این بی مهری صورت گرفته در بودجه سال آینده، بحران حمل ونقل عمومی و آلودگی هوای تهران شدیدتر خواهد شد و دست کم در لایحه بودجه به اندازه زیان تعطیلی پایتخت که روزانه بالغ بر هزار میلیارد تومان برآورد می شود، اعتبار برای حمل ونقل عمومی تهران و بالطبع محیط زیست آن منظور کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.