صفحه اصلی / استان ها / بهره برداری از مجتمع آلومنیوم لامرد در سفر رئیس جمهور به فارس
بهره برداری از مجتمع آلومنیوم لامرد در سفر رئیس جمهور به فارس

رتیس سازمان صمت فارس اعلام کرد

بهره برداری از مجتمع آلومنیوم لامرد در سفر رئیس جمهور به فارس

کسب و کار نیوز :رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اعلام کرد که فاز اول مجتمع آلومنیوم جنوب واقع در شهرستان لامرد در سفر قریب الوقوع جمهوری به فارس افتتاح خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حمیدرضا ایزدی شنبه ۷ دیماه در حاشیه بازدید از مجتمع آلومنیوم لامرد گفت: عرصه‌ای به وسعت ۲۰۰ هکتار به این مجتمع اختصاص داده شده که در فاز اول مجموعه‌ای با زیربنای ۲۰ هکتار و در زمینی به مساحت ۹۰ هکتار، آماده بهره‌برداری شده است.

او سرمایه گذاری انجام شده در این صنعت را ۱۴۰ هزار میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد که راه‌اندازی این مجتمع زمینه اشتغال ۱۶۰۰ نفر را به دنبال خواهد داشت.

ایزدی با بیان اینکه مجتمع آلومنیوم جنوب، تولید انواع شمش آلومینیوم و اسلب و بیلت به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در سال را در برنامه دارد، گفت: پالایشگاه بنزین پتروپیمان دانا به عنوان نمونه عملی اقتصاد مقاومتی با هدف تولید روزانه ۲۰ هزار بشکه بنزین یورو ۴ در شهرستان مُهر مراحل احداث را طی می‌کند.

او اعتبار ساخت این پالایشگاه را افزون بر ۶۵۰ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد که این مجتمع صنعتی توسط بخش خصوصی احداث می‌شود.

ایزدی اضافه کرد: از دیگر طرح‌های صنعتی که در حال حاضر در جنوب فارس و در شهرستان مُهر با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد مراحل ساخت را طی می‌کند، شرکت پالایش پارسیان سپهر ( استحصال اتان) است که در زمینه استحصال گازهای صنعتی (اتان زدایی) برای استحصال گاز طبیعی جهت مصارف خانگی اتان وسایر فرآورده‌های گازی جهت تولید صنایع پایین دستی از جمله اتیلن و پرو پیلن و… فعال خواهد شد.

ایزدی افزود: ۷۴ میلیون متر مکعب گاز غنی شامل هیدروکربن‌های ارزشمند متان، اتان، پروپان، بوتان و میعانات گازی این پالایشگاه در مدار مصرف بخش‌های مختلف تجاری، صنعتی و خانگی قرار می‌گیرد همچنین متان مورد نیاز بخش‌های مزبور به چرخه مصرف منتقل می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، افزود: این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۸۸ هزار میلیارد ریال، ظرفیت تولید سالیانه سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن و اشتغالزایی برای ۲۰۰ نفر در حال احداث است که با راه ندازی این طرح ضمن جلوگیری از خام سوزی ۳.۳ میلیون تن محصول خوراک پتروشیمی های داخل کشور را تامین نموده وموجب توسعه بیش از پیش صنعت پتروشیمی و توسعه اهداف صادراتی می شود.

ایزدی گفت: شهرستان‌های لامرد و مُهر با توجه به این که در مجاورت بزرگترین مجتمع گازی کشور قرار گرفته اند، علاوه بر ظرفیت بالای تولید، مورد توجه دولت هستند و افزون بر توسعه فعالیت‌های اقتصادی، رفع بیکاری در منطقه، باعث اشتغال مستقیم و غیر مستقیم قابل توجهی در استان و کشور خواهند شد.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری فارس نیز با اشاره به مسائل و مشکلات مطرح شده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، گفت: این مشکلات شامل صادرات کالاها با توجه به نرخ ارز، محدودیت‌های واردات مواد اولیه و تأمین ماشین‌آلات به‌روز دنیا، بدهی و معوقات بانکی، سرمایه در گردش، مشکلات مالیاتی، بیمه‌ای، مسائل زیرساختی برق، آب و گاز شهرک‌های صنعتی، افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه‌های جانبی بود.

ظفر افشون ضمن تاکید بر لزوم تسریع در تسهیل و تامین زیر ساختها و روند واگذاری زمین، گفت: عملکرد درست و به موقع مدیران بخش‌های مختلف اقتصادی می‌تواند در رسیدن به شاخص‌های توسعه ما را یاری دهد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.