صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / هزینه احداث سد لاستیکی نسبت به سدهای مخزنی کمتر است
هزینه احداث سد لاستیکی نسبت به سدهای مخزنی کمتر است

هزینه احداث سد لاستیکی نسبت به سدهای مخزنی کمتر است

کسب و کار نیوز:وزیر نیرو سد لاستیکی را سد سبز دانست و گفت: سد لاستیکی فقط برکت و منفعت دارد و هم محیط زیست و هم مردم می توانند از آثار آن بهره مند شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا اردکانیان امروز در حاشیه افتتاح سد لاستیکی گالشکلام شهرستان لنگرود در جمع خبرنگاران، با اشاره به اجرای پویش «هر هفته الف – ب – ایران» در سراسر کشور از جمله گیلان، اظهار کرد: افتتاح پروژه های بزرگ آب و برق کشور در قالب پویش مذکور انجام می شود و امروز به گیلان رسیده است.

وی سد لاستیکی گالشکلام را چهارمین سد لاستیکی گیلان دانست و با بیان اینکه هزینه احداث سد لاستیکی نسبت به سدهای مخزنی کمتر است، تصریح کرد: تخریب ناچیز منطقه با استفاده از جریان پایه رودخانه، جلوگیری از سیلاب، تفکیک آب شیرین از آب شور و ایجاد فرصت های شغلی از جمله دستاوردهای احداث سد لاستیکی گالشکلام است.

اردکانیان با بیان اینکه سد مذکور ۲۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را با آب مطمئن و تنظیم شده مشروب می کند، متذکر شد: فرصت خوبی برای اشتغالزایی از طریق پرورش ماهی و میگو نیز ایجاد شده است.

وی با اشاره به مفید بودن سازه های سد لاستیکی، عنوان کرد: امیدواریم هر ۱۱ پروژه سد لاستیکی گیلان که در حال حاضر در دست اجراست، به زودی به بهره برداری برسد و ما در زمان معقولی مشکل تامین آب را حل و از سرسبزی استان های شمالی حفاظت کنیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه استان گیلان نسبت به کشور از متوسط بارش قابل ملاحظه ای برخوردار است، گفت: بیش از ۱۰۰۰ میلیمتر در سال آب شیرین بر این منطقه نازل می شود و ما به اندازه کافی ظرف مناسب برای نگهداشت این نعمت خداوندی نداریم و باید به مطالعات و اجرای سدهای لاستیکی سرعت ببخشیم.

وی اضافه کرد: همه کسانی که دل در گرو حفظ محیط زیست دارند باید از کشاورزی صیانت کنند و صیانت از کشاورزی با پایبند کردن کشاورز میسر می شود و کشاورز یعنی آب شیرین و مطمئن.

اردکانیان با اشاره به هدررفت آب شیرین در گیلان، خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه سالانه حجم قابل توجهی از آب شیرین گیلان را از دست می دهیم، برای نیازهای حداقلی استان باید آب را از مناطق دوردست که بارش در آنها به مراتب کمتر است عبور دهیم تا بتوانیم حق آبه های گیلان را تامین کنیم لذا نیازمند همکاری نمایندگان مجلس برای تسریع در اجرای پروژه های وزارت نیرو هستیم.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.