صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / پرداخت ۱۹.۲ میلیارد دلار تسهیلات توسط صندوق توسعه ملی
پرداخت ۱۹.۲ میلیارد دلار تسهیلات توسط صندوق توسعه ملی

پرداخت ۱۹.۲ میلیارد دلار تسهیلات توسط صندوق توسعه ملی

کسب و کار نیوز-مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:صندوق توسعه ملی از ابتدای تاسیس تا پایان سال ۱۳۹۷ از ۴۱.۱۸ میلیارد دلار طرح‌ اعلام وصول کرد، ۳۹.۷۳ میلیارد دلار مسدود شد، ۲۸.۲۶ میلیارد دلار گشایش شده و ۱۹.۲ میلیارد دلار پرداخت قطعی انجام شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،  احمد تشکینی گفت: مجموع اعتبارات ارزی مسدود شده در قالب عاملیت ارزی به بخشهای مختلف اقتصادی ۳۹.۷۳ میلیارد دلار است که بالاترین تسهیلات به میزان ۱۶.۷۷ میلیارد دلار (با سهم ۴۲.۴ درصدی) به بخش بالادستی نفت و گاز تعلق دارد.

وی گفت: پس از آن نیروگاه با ۴.۷ میلیارد دلار (سهم ۱۱.۹ درصدی)، پالایشگاه با ۴.۵ میلیارد دلار (سهم ۱۱.۳ درصد) پتروشیمی با ۳.۷ میلیارد دلار (سهم ۹.۳ درصدی) در رتبه های بعدی قرار دارند.

تشکینی افزود: بخش صنعت و معدن ۳.۲ میلیارد دلار، فولاد ۳.۱ میلیارد دلار، سیمان کاشی و سنگ ۳۵۸ میلیون دلار اعلام مسدودی شده دارند.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: مجموع اعتبارات ارزی مسدود شده در اجرای تکالیف خارج از روال اساسنامه معادل ۲۸.۱میلیارد دلار است که برای مهار و تنظیم آب‌ها، توسعه اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام، توسعه اجرای بندهای (د) و (و) تبصره ۴ قانون بودجه ۱۳۹۷ و … تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: آمارها نشان می دهد از ۲۸.۱ میلیارد دلار مسدودی براساس تکالیف خارج از اساسنامه ۲۷.۷۸ میلیارد دلار (معادل ۹۸ درصد) پرداخت شده، این در حالی است که در قالب عاملیت ارزی از ۳۹.۷۳ میلیارد دلار مبلغ مسدودی به میزان ۲۱۹.۲ میلیارد دلار (معادل ۴۸ درصد) پرداخت قطعی انجام شد.

تشکینی خاطر نشان کرد: همچنین از مجموع تسهیلات ارزی ۶۸.۸ میلیارد دلاری (۳۹.۷۳ میلیارد دلار در قالب عاملیت ارزی و ۲۸.۱ میلیارد دلار در اجرای تکالیف خارج از اساسنامه) سهم بسیار پایینی برای بخش صنعت و معدن مسدود شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.