صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / بودجه ۵۶۰۰ میلیارد تومانی نوسازی مدارس در سال آینده

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

بودجه ۵۶۰۰ میلیارد تومانی نوسازی مدارس در سال آینده

کسب و کار نیوز - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، گفت: ۳۰ درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی دارند بر این اساس در لایحه بودجه سال آینده ۵۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور اختصاص یافته است.

به گزارش کسب و کار نیوز، محسن حاجی میرزایی چهارشنبه شب در حاشیه نشست با مدیران کل ادارات نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و روسای مجامع خیران مدرسه ساز کشور در جمع خبرنگاران تبریز اظهار کرد: ۱۸ درصد مدارس کشور نیز نیاز به مقاوم سازی و ۱۲ درصد نیاز به تخریب و نوسازی مجدد دارند که البته امسال با ۴۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار سازمان نوسازی مدارس کشور ۱۰ هزار کلاس درس اول مهر ماه آماده و تحویل دانش آموزان شد.

وی افزود: ۲ هزار کلاس درس دیگر نیز در دهه فجر افتتاح می شوند که در مجموع برای بازسازی و نوسازی مدارس، امسال ۱۵۰۰ میلیارد تومان توسط خیران مدرسه ساز و هزار میلیارد تومان بر اساس تعهدات دولت در قبال خیران هزینه شده است.

حاجی میرزایی همچنین با ابراز خرسندی از رونمایی ۲۶ جلد کتب آموزش شهروندی توسط شهرداری تبریز و اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، گفت: مهمترین ماموریت وزارت آموزش و پرورش ایجاد جامعه سالم، فعال، موثر، دارای ارتباطات خوب و ایجاد فضای مشارکت و سازندگی است.

وی افزود: رونمایی از این کتب برای اولین بار در کشور به همت شورای اسلامی و شهرداری تبریز اقدام بسیار موثر در ترویج فرهنگ شهروندی بوده و تلاش می کنیم سال های آینده در سایر استان ها نیز این اقدام انجام شود، زیرا در پرورش اندیشه، ظرفیت ها، مهارت ها، خلاقیت، برقراری ارتباط و در مجموع کاهش آسیب های اجتماعی مفید است.

حاجی میرزایی یادآوری کرد: آموزش و پرورش در قبال تغییرات پرشتاب هزاره سوم که مخاطراتی را برای دانش آموزان ایجاد می کند، مسوول است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در این نشست گفت: روند اعتبارات این سازمان از سال ۹۶ تا کنون و در بودجه سال ۱۳۹۹ صعودی بوده، به طوری که از ۱۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۶ به ۴۲۰۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است.

مهرالله رخشانی مهر اضافه کرد: این اعتبار در سال آینده ۵۶۰۰ میلیارد تومان می باشد که ۲۷۰۰ میلیارد تومان آن تعهدات دولت ویژه خیران مدرسه ساز کشور است.

پیام صدقی، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: در ۴۲ ماه گذشته ۴۷ طرح خیران مدرسه ساز در این استان اجرا شده، ولی هنوز ۳۰ درصد مدارس آذربایجان شرقی نیاز به مقاوم سازی دارند.

وزیر آموزش و پرورش در سفر ۲ روزه به آذربایجان شرقی قرار است با افتتاح چهار طرح دبیرستان طالقانی، دبیرستان مصلی نژاد، باشگاه پیشکسوتان و کلینیک دندان پزشکی فرهنگیان، با عزیمت به مناطق زلزله زده ترکمانچای میانه ضمن دیدار با مردم آسیب دیده از مراکز آموزشی این مناطق هم بازدید کند.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.