صفحه اصلی / استان ها / اجرای ۴۴۰۰ هکتار عملیات جنگل‌کاری در کهگیلویه و بویراحمد طی سال‌جاری
اجرای ۴۴۰۰ هکتار عملیات جنگل‌کاری در کهگیلویه و بویراحمد طی سال‌جاری

اجرای ۴۴۰۰ هکتار عملیات جنگل‌کاری در کهگیلویه و بویراحمد طی سال‌جاری

کسب و کار نیوز:معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پروژه‌های طرح توسعه منابع طبیعی در سال ۹۸ گفت: ۴ هزار هکتار عملیات جنگل‌کاری با بذر و ۴۰۰ هکتار جنگل‌کاری با نهال در راستای توسعه جنگل و مرتع انجام گرفته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “گودرز باقری فرد” در بازدید از پروژه‌های منابع طبیعی در شهرستان باشت افزود: در مناطق سردسیر گونه‌های بلوط، بنه، زالزالک و گلابی وحشی و در مناطق گرمسیر کنار، کهور و اکالیپتوس کاشت شده است.

وی بیان کرد: در همین راستا ۳ هزار هکتار عملیات اجرایی در بخش مرتع استان انجام گرفته که در راستای توسعه گیاهان دارویی در استان، که از این میزان ۲۳۰۰هکتار گیاهان دارویی و صنعتی از جمله باریجه و آنغوزه از گونه های بومی بوده است.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بهره‌برداری از گیاهان دارویی تصریح کرد: ۱۸ تن شیرابه آنغوزه توسط بهره‌برداران برداشت شد و درآمدی بالغ بر ۵ میلیارد تومان عاید آنها شد.

باقری فرد بیان کرد: ۱۴ آذر ماه امسال ۱۴۰ هزار نهال در ۳۲۰ هکتار عرصه های منابع طبیعی در راستای پویش ملی همزمان با سراسر کشور انجام شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.