چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / سامانه بارشی فردا وارد کشور می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی گفت

سامانه بارشی فردا وارد کشور می‌شود

کسب و کار نیوز - کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فردا پنجشنبه (۵ دی ماه) سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود که کاهش آلایندگی جوی را در شهرهای پرجمعیت و صنعتی به همراه دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، امین حسین نقشینه افزود: امروز نیز در بیشتر نقاط کشور جوی آرام و پایدار داریم که موجب تشدید آلودگی در شهرهای بزرگ ، پرجمعیت و صنعتی می‌شود .

وی اظهار داشت: همچنین امروز وزش بادهای جنوبی بر روی سواحل و استان اردبیل رخ می‌دهد که موجب افزایش دمای ۱۶ تا ۱۷ درجه‌ای در رشت شده و دما به ۲۲ درجه بالای صفر رسیده است. اما از بعدازظهر امروز سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود که برای استان های ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی، کردستان و مناطقی از آذربایجان شرقی باران گاهی همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا فعالیت این سامانه بارشی گسترده تر می شود و علاوه بر این استان ها به شمال خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری، همدان، لرستان، زنجان و دامنه های جنوبی البرز کشیده می‌شود. به نظر می‌رسد فردا بعدازظهر قزوین، البرز و تهران نیز بارش داشته باشند که در مناطق سردسیر و مرتفع بارش ها به شکل برف خواهد بود و در مناطق جنوبی با رعد و برق همراه است.

نقشینه گفت: فردا شدت بارش ها در غرب آذربایجان غربی، غرب لرستان، کرمانشاه و جنوب کردستان است که با تداوم فعالیت این سامانه بارشی علاوه بر این استان ها برای قم، مرکزی، غرب اصفهان و مناطقی از جنوب غرب بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

وی افزود: جمعه شدت بارش‌ها در شرق لرستان، غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی خواهد بود. شنبه نیز بارش پراکنده در شمال غرب، غرب و دامنه های جنوبی البرز تدوام خواهد داشت و برای غرب خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر بارش همراه با رعد و برق رخ می‌دهد. این روز با نفوذ جریانات شمالی بر روی سواحل شمالی بارش های خفیف و کاهش دما پیش بینی شده است.

 

بهبود نسبی کیفیت هوا در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران امروز غبارآلود است و فردا غبار صبحگاهی خواهد داشت، فردا شب افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد. جمعه نیمه ابری و در برخی ساعات بارش پراکنده همراه با وزش باد خواهد داشت، بعدازظهر شنبه وزش باد رخ می‌دهد اما آسمان نیمه ابری است که این شرایط موجب بهبود نسبی هوا و کاهش آلودگی در تهران می شود. کمینه دمای امروز پایتخت ۴ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای تهران به ۱۴ درجه بالای صفر خواهد رسید.

نقشینه گفت: شهرکرد با دمای ۱۰ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۶ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.