صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / حفر و تکمیل ۸۸ حلقه چاه در کارنامه ۹ ماه شرکت ملی حفاری
حفر و تکمیل ۸۸ حلقه چاه در کارنامه ۹ ماه شرکت ملی حفاری

حفر و تکمیل ۸۸ حلقه چاه در کارنامه ۹ ماه شرکت ملی حفاری

کسب و کار نیوز:معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری در عملیات حفاری گفت: با تلاش متخصصان و کاربست ناوگان حفاری این شرکت، عملیات حفر و تکمیل ۸۸ حلقه چاه‌ نفت و گاز در ۹ ماهه امسال در مناطق خشکی و دریایی کشور پایان یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, محمد آل‌خمیس گفت: از تعداد ۸۸ حلقه چاه حفاری‌شده نفت و گاز در ۹ ماه امسال، یک حلقه چاه اکتشافی، ۲۶ حلقه توسعه‌ای، ۷ حلقه توصیفی و ۵۴ حلقه تعمیری تکمیلی بوده است.

وی متراژ حفاری در این مدت را ۱۱۹ هزار و ۴۳۸ متر عنوان و اظهار کرد: از شمار چاه‌ها ۶۴ حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و ۱۲ حلقه در شرکت نفت فلات قاره است.

آل‌خمیس گفت: دو حلقه از چاه‌ها نیز در شرکت نفت مناطق مرکزی، سه حلقه در شرکت مهندسی و توسعه نفت و ۶ حلقه در قالب پروژه‌ای و یک حلقه در حوزه مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفر شده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری افزود: از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه با تلاش‌های انجام‌شده و در نتیجه تعامل و هماهنگی با شرکت‌های متقاضی، حفاری ۹ حلقه چاه، ۸۹ روز زودتر از برنامه تعریف‌شده از سوی کارفرما خاتمه یافت.

وی با اشاره به برخورداری ناوگان شرکت ملی حفاری ایران از ۷۲ دستگاه حفاری خشکی و دریایی اظهار کرد: در ۹ ماه گذشته ۲۶ دستگاه حفاری سبک، سنگین و فوق سنگین ناوگان این شرکت در حفاری چاه‌های توسعه‌ای، سه دستگاه در حفر چاه‌های توصیفی، چهار دستگاه در پروژه‌های اکتشافی و ۲۵ دستگاه در تعمیر چاه‌های در حال بهره‌برداری و تولیدی در مدار عملیات قرار داشته است.

آل‌خمیس گفت: امسال در قالب پروژه‌های نگهداشت و افزایش تولید شرکت ملی نفت ایران، عملیات اجرایی پنج حلقه چاه در نفت‌شهر در حوزه فعالیت شرکت نفت مناطق مرکزی و هفت حلقه چاه در میدان نفتی گچساران در وسعت کاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب آغاز شده است که براساس برنامه در مراحل اجرا قرار دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.