صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / آئین نامه حمایت از کارآفرینان برتر به دولت ارائه شد

مدیرکل کارآفرینی وزارت کار:

آئین نامه حمایت از کارآفرینان برتر به دولت ارائه شد

کسب و کار نیوز - مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از از ارائه آئین نامه حمایت از کارآفرینان پیشرو به دولت خبر داد و گفت: این آئین نامه در کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، رحیم سرهنگی امروز سه شنبه سوم دیماه در مراسم سومین کنفرانس ملی کارآفرینی که در دانشگاه شریف برگزار شد، اظهار داشت: در این آئین‌نامه ۱۸ ماده‌ای شرایط و ضوابط حمایت از کارآفرینان برتر از جمله ایجاد خط سبز گمرکی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در قالب آئین نامه حمایت از کارآفرینان پیشرو نحوه حمایت از بنگاه‌های متوسط بزرگ پیش بینی شده است، ادامه داد: این آئین‌نامه از یک ماه قبل در دستور کار کمیسیون اقتصادی دولت قرار گرفت و دو جلسه نیز در این خصوص برگزار شده ست.

سرهنگی همچنین با اشاره به شاخص جهانی کارآفرینی و جایگاه ایران در این شاخص گفت: رتبه فضای کسب و کار ایران از ۸۷ به ۷۲ کاهش یافته و فضای کسب و کار ارتقا یافته است.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت کار ادامه داد: رتبه فضای کسب و کار ایران از ۸۷ به ۷۲ کاهش یافته و فضای کسب و کار ارتقا یافته است، گفت: شاخص فضای کسب و کار به واسطه ورود جوانان با کسب و کارهای نو بهتر شده است و اتفاقات مثبتی در این فضا ایجاد شده است.

وی درباره رتبه ایده آل شاخص کارآفرینی برای ایران نیز افزود: در حال حاضر رتبه شاخص فضای کسب و کار در ترکیه در همسایگی ما ۳۸ است که کشورهای همسایه در همین حدود هستند.

سرهنگی تاکید کرد: البته ایران در بین کشورهای خاورمیانه جزو ۵ کشوری است که شاخص فضای کسب و کار آنها ۱۲ پله صعود کرده و این نکته قابل توجهی است.

این مقام مسئول همچنین به فضای استارت آپی کشور اشاره کرد و افزود: در این زمینه دولت باید فضایی فراهم کند که شرایط برای رشد استارت‌ آپ ها فراهم شود به طوری که با فراهم کردن زیرساخت، استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای نوین در این فضا رشد کنند و تشکیل شوند.

سرهنگی گفت: برای بخش خصوصی در صورتی فضاسازی باصرفه‌تر است که بتوانند شبکه‌سازی بین اجزا انجام دهند و دولت باید کمک کند تا شبکه‌سازی کسب و کارها در یک محیط گلخانه‌ای شکل گیرد و رشد کند.

وی با تاکید بر اینکه هر جا استارت‌آپ‌ها در فضای کسب و کار شکل گرفته، به طور میانگین شاخص فضای کسب و کار بهتر شده است، افزود: البته قضیه استارت‌ آپ‌ها از فضای کسکب و کار هم جدا است و شرکت‌هایی که نوآور باشند جزو استارت‌آپ‌ها قرار می‌گیرند، مثلاً برای حمل‌ونقل قوانین کلی وضع می‌شود، اما استارت‌آپ‌های رشته حمل‌ونقل باید قوانین جداگانه‌ای داشته باشند و هدف این است که فضای کسب و کار برای استارت‌آپ‌ها نیز بهتر شود.

این مقام مسئول همچنین، گفت: یکی از بخش‌هایی که در کاهش موانع کارآفرینان برای رشد شاخص بهبود فضای کسب و کار باید مؤثر واقع شود، هیأت مقررات‌زدایی است تا مقررات زائکارگد حذف شوند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.