صفحه اصلی / اسلایدر / شاخص بورس از ۳۶۲ هزار واحد گذشت
شاخص بورس از ۳۶۲ هزار واحد گذشت

شاخص بورس از ۳۶۲ هزار واحد گذشت

کسب و کار نیوز-معاملات امروز بورس درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۲۸۹۳ واحد صعود، به ۳۶۲ هزار و ۲۵۹ واحد رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، امروز (سه‌شنبه) بر خلاف روز گذشته شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل بود و با ۹۷۶ واحد رشد، رقم ۱۱۳ هزار و ۵۸۱ واحد را ثبت کرد.

همچنین امروز ۵۱۹ هزار معامله توسط معامله‌گران انجام شد که ۲۲ هزار و ۷۳۷ میلیارد تومان ارزش داشت که نسبت به روز گذشته کم شده است.

نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پالایش نفت بندرعباس، گسترش نفت و گاز پارسیان، معدنی و صنعتی چادرملو و پالایش نفت تبریز نسبت به سایر نمادها تاثیر بیشتری در روند صعودی بازار داشتند و در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان بیشترین تاثیر منفی را نسبت به سایر نمادها در بازار داشت.

پربیینده‌های امروز بورس، بانک‌های تجارت، ملت و اقتصاد نوین، سایپا، س. صنایع شیمیایی ایران،  فولاد مبارکه اصفهان و ایران ترانسفو بودند.

شاخص کل فرابورس ۵۲ واحد رشد کرد

معامله گران امروز نیز مانند روز گذشته شاهد رشد شاخص کل فرابورس بودند؛ به طوریکه این شاخص با ۵۲ واحد رشد در رقم ۴۶۶۶ واحد ایستاد.

معامله‌گران در فرابورس ۲۷۶ هزار معامله به ارزش ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان انجام دادند که نسبت به روز گذشته کاهش داشت.

امروز سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی مارون، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس، صنایع ماشین‌های اداری ایران، سهامی ذوب آهن اصفهان و پالایش نفت شیراز نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را در فرابورس داشتند.

همچنین سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، گروه کارخانجات صنعتی تبرک، داروسازی آوه سینا، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و سرمایه گذاری توسعه گوهران امید نمادهای پربیننده فرابورس بودند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.