صفحه اصلی / اجتماعی / راه اندازی نخستین کلینیک تخصصی ویلچر در ایران
راه اندازی نخستین کلینیک تخصصی ویلچر در ایران

علامي:

راه اندازی نخستین کلینیک تخصصی ویلچر در ایران

کسب و کار نیوز-كلينيك تخصصي ويلچر(صندلی چرخ دار) براي نخستين بار و با هدف كاهش مشكلات معلولان و جانبازان ، در بيمارستان نورافشار راه اندازي شد. در كلينيك تخصصي ويلچر 6 خدمت تخصصي به بيماران ارائه مي شود كه تا پيش از اين در كشور عرضه نمي شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، تجویز و مشاوره درباره ویلچر، نمایشگاه اختصاصی ویلچر، اندازه گیری و مناسب سازی ویلچر،‌ مهارت آموزی و آموزش کاربران،‌ تمرین درمانی کاربران و ‌ همچنین تعمیرگاه ویلچر از جمله خدماتی است که در این کلینیک ارائه می شود.
اهمیت راه اندازی کلینیک تخصصی ویلچر در این است که عرضه ویلچر در ایران فقط از طریق فروشگاه های تجهیزات پزشکی، داروخانه ها و فروش اینترنتی انجام می شود، این روش عرضه برای افرادی که به ویلچر نیاز موقتی دارند (مانند کسی که پایش شکسته) می تواند پاسخگو باشد اما برای افرادی که روزانه وقت زیادی بر روی ویلچر هستند و یا به صورت مداوم از صندلی چرخ دار استفاده می کنند، نه تنها پاسخگو نیست بلکه می تواند موجب وارد آمدن آسیب بیشتر به فرد هم بشود.
نبود کلینیک تخصصی ویلچر در کشور در شرایطی است که در کشورهای توسعه یافته فردی که به ویلچر نیاز مداوم دارد در ابتدا به یک کلینیک معرفی می شود تا پس از انجام ارزیابی های بالینی و ارایه مشاوره ، ویلچر مناسب برای فرد انتخاب شده و در همان کلینیک مورد استفاده و آزمون قرارگیرد و پس از انجام تنظیم های ضروری به او عرضه شود.
ناگفته نماند که همه فروشگاه های ویلچر، نمایشگاه ویلچر هم هستند اما در کلنیک تخصصی ویلچر خدمات تخصصی به بیماران عرضه می شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.