صفحه اصلی / استان ها / مسائل مالی مهمترین مشکل تئاتر در خراسان شمالی
مسائل مالی مهمترین مشکل تئاتر در خراسان شمالی

یک کارگردان تئاتر در استان مطرح کرد:

مسائل مالی مهمترین مشکل تئاتر در خراسان شمالی

کسب و کار نیوز: یکی از کارگردان های تئاتر در خراسان شمالی گفت: مسائل مالی مهمترین مشکل حوزه تئاتر در این استان است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, آرش فیروزه با بیان اینکه مشکلات مالی شامل هزینه کار، تهیه دکور، ساختن دکور و… می شود، اظهارکرد: گاهی ایده های کارگردان برای دکور خیلی عالی است اما به علت مشکلات مالی که وجود دارد نمی توان کار را تمام کرد چراکه نیازمند تجهیزات اولیه، ساخت و ساز و … است.

فیروزه افزود: البته در اجراها تلاش می کنیم که از ابزارها و تجهیزات قدیمی با تغییر ماهیت آن‌ها استفاده کنیم تا بخشی از این مشکلات مالی را کنترل کنیم.

وی که کارگردان تئاتر”پسر ایپسن” در بجنورد نیز است، بیان کرد: برای اجرای این نمایش، تمرین ها از ۴۰ روز قبل از محرم شروع شد و تا۲۰ روز بعد از محرم همچنان ادامه داشت و حدود دوماه و نیم تمرین ها انجام شد تا کار خوبی ارائه شود.

این کارگردان تئاتر در ارتباط با نمایش نامه این تئاتر توضیح داد: این نمایشنامه از نوشته های پراکنده نمایش نامه نویس نروژی تهیه شده است که موضوع آن بیان دغدغه های اجتماعی و زندگی افراد بی خانمان است.

وی اظهارکرد: در نمایش ها مجبور به حذف برخی از مطالب به علت نبود وجود ظرفیت پذیرش آن مطلب، هستیم.

فیروزه در پاسخ به این سوال که چرا برخی از مطالب این نمایش در اجراهای مختلف تغییر کرده است، توضیح داد: در اجراها سانسور انجام نشده است اما برخی از مطالب و مفاهیم که در متن نمایشنامه ها وجود دارد، جامعه پذیرای مطالب نیستند و شاید هم هنوز ظرفیت بیان آن‌ها به وجود نیامده است و از طرف شورای بازبینی استان این تصورات داده می شود و این موضوع طبیعی است و باید رعایت شود که همین موضوع موجب می شود در اجراهای دیگر آن مطالب را حذف کنیم.

به گفته این کارگردان تئاتر از آن جایی که در نمایش عمومی نمی توانیم هر نمایشی را به اجرا در بیاوریم و باید مفاهیم، معیارها و هنجارها را در نظر بگیریم که اینگونه شرایط در تمام دنیا وجود دارد.

همچنین مطالعه کنید:

نوروز امسال در قم انجام شد/کشف و توقیف بیش از ۸ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در بیش از ۴ هزار و ۱۳۱ نظارت بهداشتی

به گزارش کسب و کار نیوز، سیامک محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.