صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / واحد الفین پتروشیمی جم در شرایط عادی قرار گرفت
واحد الفین پتروشیمی جم در شرایط عادی قرار گرفت

واحد الفین پتروشیمی جم در شرایط عادی قرار گرفت

کسب و کار نیوز :فعالیت واحد الفین پتروشیمی جم که در پی بروز مشکل فنی فلرینگ طی دو روز در شرایط غیرعادی و با آلایندگی همراه شده بود به حالت عادی بازگشت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, حسن معینی، معاون مجتمع در تشریح نقص فنی اظهار کرد: بروز نقص فنی در کمپرسور اصلی الفین پتروشیمی جم و از سرویس خارج شدن این کمپرسور در ساعت ۱۸:۱۵ روز جمعه به توقف واحد الفین منجر شد که در پی آن شاهد فلرینگ بخش‌هایی از گاز خروجی کوره‌ها بودیم.

وی افزود: پیش از بروز مشکل، فعالیت نرمال واحد الفین با ۶ کوره گازی و سه کوره مایع در حال انجام بود که به محض مشاهده ایراد و به‌منظور کنترل و به حداقل رساندن آلایندگی ناشی از فلرینگ، ظرفیت واحد به دو کوره گازی و ۱.۵ کوره مایع تقلیل یافت.

معینی درباره دلیل فنی ایجاد مشکل در خط تولید واحد الفین جم تصریح کرد: قطعات حساس زیادی ضمانت عملکرد نرمال و مداوم واحد را به‌عهده دارند که اگر یکی از این قطعات دچار مشکلی در لحظه شود امکان از سرویس خارج شدن بخش یا بخش‌هایی از سیستم کاری واحد وجود دارد.

به گفته وی، در ایراد اخیر کمپرسور الفین، کارکنان فنی مجتمع با تلاش شبانه‌روزی و صرف زمانی حدود ۴۸ ساعت به عیب‌یابی پرداختند و با جلسات فنی متعدد و کنترل پارامترهای مختلف توانستند به نتیجه نهایی و شناسایی قطعه معیوب که یکی از قطعات ابزار دقیق بود برسند و با پیدا شدن علت به‌سرعت عملیات تعویض و بازیابی شرایط نرمال در دستور کار قرار گرفت و در ساعات پایانی شب شنبه (۳۰ آذرماه) واحد دوباره به سرویس بازگشت.

روابط عمومی شرکت پتروشیمی جم در پی ایجاد مشکل فنی در واحد الفین این شرکت با صدور اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به رفع مشکل و بازگشت به حالت عادی واحد، از شکیبایی مردم عسلویه قدردانی کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.