صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها با محوریت کارآفرینی اجتماعی و استارتاپ‌ها برگزار می‌شود

پنجمین دوره

جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها با محوریت کارآفرینی اجتماعی و استارتاپ‌ها برگزار می‌شود

کسب و کار نیوز - معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادستان خراسان رضوی گفت: پنجمین دوره جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها با محوریت کارآفرینی اجتماعی و استارتاپ‌ها برگزار می‌شود. خراسان رضوی به لحاظ پیشنه‌ای که در امر پیشگیری وقوع جرم دارد، پنجمین دوره جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها را مدیریت می‌کند.

 

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید امیر مرتضوی، ۲ دی‌ماه، در نشست خبری خود که در دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: پنجمین دوره جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها با محوریت کارآفرینی اجتماعی و استارتاپ‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار از موضوعات اساسی در ایده‌های این جشنواره است. این جشنواره با هدف ارتقاء آموزش و کسب‌وکار اجرا می‌شود که سازمان‌ها و دستگاه‌ها نیز ما را در این راه یاری می‌کنند. خراسان رضوی به لحاظ پیشینه‌ای که در امر پیشگیری وقوع جرم دارد، این برنامه را مدیریت می‌کند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادستان خراسان رضوی افزود: ۹ استان زیرمجموعه خراسان رضوی هستند که در موضوع جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها همکاری می‌کنند. خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان بلوچستان،گلستان، مازندران،یزد و هرمزگان استان‌های زیر مجموعه هستند.

مرتضوی عنوان کرد: پیشگیری از جرایم اقتصادی، پیشگیری از فساد اداری، پیشگیری از جرایم و آسیب‌های فضای مجازی، پیشگیری از اعتیاد و قاچاق موادمخدر، پیشگیری از جرایم و تخلفات رانندگی، پیشگیری از جرایم و تخلفات حوزه پزشکی، پیشگیری از جرایم مالکیت معنوی، ارائه خدمات حقوقی و قضایی، مشارکت و مسئولیت اجتماعی از جمله محورهای موضوعی این جشنواره هستند.

وی با اشاره به اینکه «رئیس قوه قضاییه بر مردمی بودن و اجتماعی شدن اهتمام ورزیده و قوه قضاییه نیز در این زمینه کار می‌کند تا بتواند از ظرفیت‌های این جشنواره استفاده کند»، بیان کرد: به زودی  مراسمی در خراسان رضوی تشکیل خواهد شد و از ۴۰ نفر از نخبگان و فرهیختگان تشکل‌ها و سمن‌ها تقدیر خواهد شد. این افراد می‌توانند تبیین کنند که تشکل‌ها چه کمکی می‌توانند به قوه قضاییه داشته باشند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادستان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به تیم برگزیده اول، هفت میلیون تومان جایزه نقدی و برگزیده دوم پنج میلیون تومان جایزه نقدی و تیم سوم چهار میلیون تومان جایزه نقدی اهدا خواهد شد. مرحله اول این جشنواره فراخوان آن است که از ۱۲ آذر ماه تا یک بهمن ماه برگزار می‌شود. ۱۸ آذرماه  تا ۲۲ دی ماه نیز ثبت نام تیم هاست.

مرتضوی با بیان اینکه « زمان برگزاری رویداد از تاریخ ۱۹ تا ۲۱ بهمن ۹۸ است»، تاکید کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند ایده‌های استارتاپی خود با موضوعات مطرح شده را در سایت جشنواره به آدرس www.festivalidea.ir  ثبت کنند. ۱۹ دی ماه نیز پیش رویداد یک روزه برگزاری می‌شود. ۱۹ تا ۲۱ دی ماه در تهران این همایش برگزار خواهد شد و تیم‌ها عملکرد خود را ارائه می‌دهند و هشت اسفند نیز  اختتامیه این جشنواره است.

وی ادامه داد: تمام کسانی که در جشنواره ایده دارند، رها نمی‌شوند تا بتوان از ظرفیت این افراد در فضای کسب‌وکار استفاده کرد. در دوره‌های قبل گروه‌های دانش‌آموزی نیز حضور داشتند. گروه‌های متخصص در استان‌ها وجود ندارند و تنها در مرکز متخصص حضور دارند. این جشنواره آن‌قدر اثرگذار بوده است که برنامه‌هایی از آن در تلوزیون ساخته شده است. خراسان رضوی در هر دوره حضور فعالی دارد. هدایا جشنواره مهم نیست، دیده شدن ایده‌ها مهم‌تر است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.