صفحه اصلی / استان ها / دپوی زباله ۳۰۰ روستای شرق گیلان در تموشل
دپوی زباله ۳۰۰ روستای شرق گیلان در تموشل

فرماندار لاهیجان عنوان کرد

دپوی زباله ۳۰۰ روستای شرق گیلان در تموشل

کسب و کار نیوز :فرماندار لاهیجان با بیان اینکه حدود ۳۰ سال است که تموشل به مرکز دپوی زباله سه شهرستان حوزه شرق گیلان تبدیل شده است، گفت: پروژه تصفیه شیرابه تموشل در حال اجراست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید اسماعیل میرغضنفری با اشاره به دپوی زباله در روستای تموشل لاهیجان، اظهار کرد: حدود ۳۰ سال است که تموشل به مرکز دپوی زباله سه شهرستان حوزه شرق گیلان تبدیل شده و ۳۰۰ روستا زباله های خود را به تموشل می آوردند.

وی با اشاره به عقد قرارداد شهرداری لاهیجان با دانشگاه گیلان طی یکسال گذشته، افزود: پروژه مذکور از نوع دانش بنیان بوده و کار تصفیه شیرابه را انجام می دهد، زیرا عمده دغدغه دستگاه های متولی به ویژه محیط زیست، منابع طبیعی و مجموعه های بهداشت و درمان پساب هایی است که از ناحیه دپوی زباله ها وارد آب کشاورزی می شود.

فرماندار لاهیجان با بیان اینکه پروژه تصفیه شیرابه تموشل در حال اجراست، اما به زودی افتتاح رسمی می شود، تصریح کرد: متاسفانه مشکل زمین برای اجرای پروژه داریم و لذا از اداره کل منابع طبیعی استان می خواهیم تمهیدات لازم را انجام دهد.

میرغضنفری در ادامه از نصب تجهیزات سی تی اسکن بیمارستان پیروز لاهیجان خبر داد و خاطرنشان کرد: با افتتاح این بیمارستان با ۲۲۰ تخت مجهز، لاهیجان به قطب درمان شرق گیلان و غرب مازندران تبدیل شده است. همچنین در مرحله واگذاری داروخانه بیمارستان به بخش خصوصی هستیم.

وی با بیان اینکه لاهیجان حدود شش هزار هکتار باغ چای و ۱۲ هزار باغدار چای دارد، اضافه کرد: امسال با پرداخت به موقع مطالبات چایکاران مواجه شدیم و در حال حاضر ۹۰ درصد مطالبات پرداخت شده است. همچنین تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد چهار درصد به چایکاران اختصاص می یابد.

این مقام مسئول از جذب یک سرمایه گذار خارجی در حوزه چای خبر داد و یادآور شد: این سرمایه گذار به دنبال تهیه صنایع غذایی و نوشیدنی های مرتبط با چای است.

وی با اشاره به اجرای پروژه سالن ورزشی تختی لاهیجان از سال ۸۵، عنوان کرد: این پروژه بعد از یکسال و نیم به دلیل عدم تخصیص اعتبار متوقف شد، اما مجددا از سال ۹۲ در حال اجراست و هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۵۵ میلیارد ریال برای آن هزینه شده و از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری پنج میلیارد تومان دیگر تخصیص یافته است و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار لاهیجان تقاطع غیر همسطح میدان گیل لاهیجان را یکی از طرح های مهم ملی دانست و اظهار کرد: این پروژه از سال ۹۴ با ردیف اعتبار ملی معادل ۲۲ میلیارد تومان به پیمانکار واگذار شد، اما بعد از گذشت یکسال به واسطه عدم توانایی پیمانکار در اجرای تعهدات با ۱۸ درصد پیشرفت کار متوقف شد.

میرغضنفری با اشاره به آغاز مجدد اجرای این پروژه از تیرماه امسال با اعتبار ۴۱ میلیارد تومان و پیمانکار جدید، گفت: جابجایی تاسیسات و تملک اراضی پروژه انجام شده و پیشرفت خوبی داریم لذا نیازمند تخصیص به موقع اعتبارات هستیم.

وی محور بازکیاگوراب – سیاهکل را یکی دیگر از پروژه های مهم در دست اقدام شهرستان لاهیجان دانست و افزود: این پروژه از سال ۹۳ با اعتبار اولیه ۱۰ میلیارد تومان آغاز شد، اما به دلیل عدم تخصیص اعتبارات با پیشرفت یک چهارم متوقف شد. این پروژه هم اکنون به پیمانکار جدید واگذار شده؛ البته بهترین روش برای اجرای به موقع پروژه ها واگذاری به بخش خصوصی از محل ماده ۵۶ قانون است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.