صفحه اصلی / اقتصادی / زمان توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ اعلام شد
زمان توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ اعلام شد

زمان توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ اعلام شد

کسب و کار نیوز- معاون نظارت سازمان استاندارد با بیان اینکه براساس استانداردهای جدید تولید ۴ مدل خودرو متوقف خواهد شد، افزود: خودروی پژو ۴۰۵ در تاریخ اول تیرماه ۹۹ دیگر تولید و شماره گذاری نخواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، وحید مرندی مقدم با اعلام اینکه از سال ۹۶ استاندارهای خودرو به ۸۵ گانه ارتقا پیدا کرد، اظهارداشت: در خودروهای داخلی اعمال این استانداردهای جدید در ۳ مرحله اعمال شد به نحوی که نخستین مرحله اول دی ماه ۹۶ دومین مرحله اول دی ماه ۹۷ و مرحله سوم امروز ( اول دی ماه ۹۹) اجرایی شد.

وی با بیان اینکه براساس استانداردهای جدید تولید ۴ مدل خودرو متوقف خواهد شد، افزود: خودروی پژو ۴۰۵ در تاریخ اول تیرماه ۹۹ دیگر تولید و شماره گذاری نخواهد شد و فقط مجوز تولید به صورت گاز سوز آنهم برای استفاده تاکسی و محدود دارد. معاون نظارت سازمان استاندارد اضافه کرد: علاوه بر این تولید خودروهای پراید۱۱۱ ، پراید ۱۳۱ و پراید ۱۳۲ هم در تاریخ اول مرداد ماه سال ۹۹ متوقف خواهد شد. وی در خصوص تکلیف خریداران خودرو که این روزها در پیش فروش شرکت های خودرو ساز شرکت می کنند، گفت: بعد از تاریخ های عنوان شده به هیچ عنوان این محصولات تولید و شماره گذاری نخواهد شد. معاون رئیس سازمان ملی استاندارد همچنین در مورد جزئیات مطابقت بنزین توزیعی در کشور با استانداردها ،گفت:‌ بنزین را در فصل گرم و سرد مورد آزمون قرار می‌دهیم که نمونه برداری‌های فصل سرد انجام شده ولی هنوز نتایج آزمون نهایی نشده است. در مورد نمونه‌برداری‌های فصل گرم نیز باید بگوییم که در کل کشور میزان بنزن موجود در بنزین سوپر ۰٫۵ است.

وی افزود: در مورد گوگرد موجود در بنزین توزیعی در کشور نیز در بنزین سوپر عدد ۱۵٫۱ و در بنزین استاندارد عدد ۱۴٫۸۲ گزارش شده که این رقم برای بنزین معمولی ۲۹٫۵۳ بوده است.

معاون رئیس سازمان ملی استاندارد، تصریح  کرد: میزان استاندارد اکتان عدد ۹۵ است که در آزمون‌های انجام شده برای بنزین سوپر ۹۵، بنزین استاندارد ۹۲٫۴ و بنزین معمولی ۸۸٫۱ گزارش شده است. معاون رئیس سازمان ملی استاندارد در مورد وضعیت بنزین توزیعی در تهران گفت:‌ میزان گوگرد موجود در سوپر تهران ۱۴ و برای بنزین استاندارد ۲۴٫۹ است. در مورد بنزن نیز برای بنزین سوپر تهران ۰٫۴ و برای بنزین استاندارد ۰٫۶ گزارش شده است. مرندی‌مقدم در ادامه با اشاره به اینکه حداکثر مجاز گوگرد در بنزین استاندارد قبلی ۳۰۰ پی پی ام بوده است،‌ افزود: استانداردهای فعلی در واقع همان استاندارد یورو ۴ اروپا نیست بلکه معادل با استاندارد یورو ۴ است و یک استاندارد ملی در این مورد تدوین شده است به نحوی که برای استانداردهای جدید بنزین معادل با استاندارد یورو ۵ عمل خواهیم کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.