صفحه اصلی / سرخط خبرها / روستای کهکران مقصدی جذاب برای طبیعت‌‌گردی در استان فارس
روستای کهکران مقصدی جذاب برای طبیعت‌‌گردی در استان فارس

روستای کهکران مقصدی جذاب برای طبیعت‌‌گردی در استان فارس

کسب و کار نیوز:روستاگردی از سفرهای به‌یادماندنی است که در فصل‌های مختلف سال لذت خاص خود را دارد و همواره یکی از لذت‌بخش‌ترین سفرها به حساب می‌آید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی میراث آریا, شهرستان سپیدان به مرکزیت اردکان با قدمت صفوی در استان فارس واقع شده است و دارای جاذبه‌های متنوع به ویژه در حوزه گردشگری طبیعی است که می‌توان به آبشار مارگون، تنگ دلخان، تنگ تیزاب، چشمه شش پیر، دریاچه برم فیروز، چله گاه بزرگ و کوچک، تنگ مروارید، چشمه بوزیجان و روستاهای زیبا اشاره کرد.

در فاصله ۴۵ کیلومتری از شهر اردکان و ۱۲۰ کیلومتری از شهر شیراز در میانه کوه‌ های زاگرس و جنگل‌های زیبای بنه، بادام کوهی، بلوط مقصد جذاب و بکری وجود دارد که هنوز برای گردشگران و طبیعت دوستان کمتر شناخته شده است.

کهکران مقصدی برای روستا‌گردی

این مقصد جذاب روستایی است با نام کهکران که یکی از بهترین مقاصد برای روستاگردی و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و کوهنوردی است و در میان دره‌ای قرار دارد که جریان آب دره را از طریق تنگه گنبیل به رودخانه کر راهی می‌کند.

کهکران از لحاظ جغرافیایی بین دو جاذبه طبیعی، بهشت گمشده و شهرستان سپیدان، قرار گرفته و ظرفیت‌های بالقوه گردشگری و پتانسیل‌های بی‌شمار این منطقه همراه با امکانات گردشگری مناسبی از جمله کمپ‌های موقت می‌تواند در رونق صنعت گردشگری، جذب سرمایه‌گذار، ترویج فرهنگ گردشگری روستایی، اشتغال‌زایی و درآمد ساکنان محلی و مهاجرت روستائیان به شهرها نیز نقش بسزایی ایفا کند.

کهکران در تمامی فصول پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است و طبیعت مثال‌زدنی آن، روستا را به نگینی طلایی برای زاگرس مبدل کرده که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می‌کند. اهالی منطقه به زبان ترکی و لری محلی صحبت می‌کنند و اغلب آنها باسواد هستند.

متوسط بارندگی سالیانه در این منطقه بیش از ۶۸۵ میلیمتر است و همین امر توانسته است تاثیر مناسبی بر نحوه سکونت، فعالیت‌های اقتصادی و کشاورزی مردم روستا داشته باشد و علی‌رغم خشکسالی‌های اخیر، همچنان این منطقه با داشتن آب فراوان و هوای مطبوع و دلنشین، مقصدی مناسب برای سفر و استشمام هوای پاک و ثبت خاطره‌ای زیبا باقی بماند.

سوغات و صنایع دستی

اگر قصد سفر به کهکران را دارید از صنایع دستی آن غافل نشوید. گلیم، گبه، سیب و گردوی روستای کهکران سوغات خوبی از این سفر به یاد ماندنی برای گردشگران است.

پیدا کردن محلی مناسب برای اقامت یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک سفر است و از آنجایی که یک مقصد روستایی را انتخاب کرده‌اید، حتما به دنبال یک اقامتگاه با حال و هوای روستایی و سنتی هستید، اقامتگاه بوم‌گردی و عشایری بوم کلبه در روستای زیبا و رویایی کهکران منطقه سپیدان قرار گرفته است.

بوم کلبه خانه‌ای است خشتی با سبکی سنتی که ۵ اتاق دارد. در کنار اتاق‌های مجموعه، سیاه‌چادرهای عشایری هم برای آن دسته از میهمانانی که علاقه‌مند به تجربه زندگی عشایری هستند برپا شده است.

ظرفیت اقامتگاه ۵۳ نفر است که اتاق‌ها در مجموع پذیرای ۲۳ نفر و چادرهای عشایری پذیرای ۳۰ نفر هستند. تجربه پوشیدن لباس‌های سنتی و مشارکت در پخت غذا و نان محلی بخشی از جذابیت‌های زیبا و دوست داشتنی این اقامتگاه برای گردشگران است.

همچنین بوم کلبه برای لذت بخش‌تر کردن اقامت میهمانان خود، گشت‌های طبیعت‌گردی، بازدید از نحوه زندگی عشایر، اجرای برنامه سنتی و دیگر برنامه‌های جذاب را برگزار می‌کند.

یک خوردنی ترش و خوشمزه

بوته‌های بزرگ و زیاد تمشک در کنار باغ‌های این روستا وجود دارد که پر از تمشک‌های قرمز و آبدار است که گذشتن از آن سهل نیست.

کهکران در شب هم زیبایی‌های خود را نمایان می‌سازد و این منطقه به دلیل اینکه مکانی بکر محسوب می‌شود می‌تواند برای علاقه‌مندان به آسمان شب نیز جذابیت‌های خود را داشته باشد و شبی خاطره انگیز را برایشان رقم بزند. همچنین علاقه‌مندان به نجوم و آسمان شب نیز می‌توانند در این منطقه، یک آسمان صاف و بدون آلودگی را نظاره بنشینند و به قدرت خداوند متعال بیش از بیش پی ببرند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.