صفحه اصلی / استان ها / بیش از ۱۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین مجهز به آبیاری نوین است
بیش از ۱۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین مجهز به آبیاری نوین است

فرماندار ورامین:

بیش از ۱۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین مجهز به آبیاری نوین است

کسب و کار نیوز:‌فرماندار شهرستان ورامین گفت: ۱۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین ، با استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, ‌حسین کاغذلو امروز بعدازظهر‌۳۰ آذرماه در جلسه تخصصی بررسی منابع آب دشت ورامین که با حضور کلیه اعضای جلسه در فرمانداری شهرستان ورامین برگزار شد‌، بیان کرد: اقتصاد شهرستان ورامین بر اساس کشاورزی استوار است از این رو به منظور رفع مشکلات ناشی از کمبود منابع آبی، کانال انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت ورامین اختصاص داده و ۶ مترمکعب آب از این محل، به اراضی کشاورزی منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از راه‎های موثر در مدیریت مصرف آب، استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری است که تا کنون بیش از ۱۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین به این سیستم‌ها مجهز شده‌اند که از این نظر، ورامین رکورددار استان تهران است.

فرماندار شهرستان ورامین افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم ورامین، استقرار مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران در این شهرستان است که می تواند در معرفی گیاهانی که نیازآبی کمتری داشته و در برابر تنش‌های آبی، مقاومت بیشتری دارند، یاریگر کشاورزان باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان ورامین یادآور شد: برای انسداد چاه‌ آب در هر دو حوزه صنعت و کشاورزی لازم است که برنامه‌ریزی دقیق و جامعی صورت داد تولید‌کنندگان با مشکل جدی مواجه نشوند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.