صفحه اصلی / استان ها / گران شدن بنزین دامن گردشگری کرمانشاه را گرفت
گران شدن بنزین دامن گردشگری کرمانشاه را گرفت

گران شدن بنزین دامن گردشگری کرمانشاه را گرفت

کسب و کار نیوز:رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمانشاه گفت: گران شدن بنزین کم شدن رونق گردشگری را در کرمانشاه بدنبال داشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فردین امیری با اشاره به اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین در هفته‌‎های گذشته، اظهارکرد: با گران شدن بنزین، هزینه‌های سفر افزایش داشته و در نتیجه رونق گردشگری نیز کاهش پیدا کرده است.

وی بابیان اینکه بالا رفتن قیمت بنزین باعث افزایش حداقل دو برابری هزینه‌های سفر شده، عنوان کرد: بخش اعظمی از رونق گردشگری کنونی در کشور و به تبع در استان ما مربوط به سفرهای خانوادگی است که در ایام پیک سفر مانند نوروز و تابستان انجام می‌گیرد.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمانشاه اضافه کرد: زمانی که هزینه‌های سفر چند برابر شود، دیگر برای خانواده‌ها صرفه اقتصادی ندارد که مسافرت بروند و در نتیجه تعداد مسافرت‌های خانوادگی در کشور به شدت کاهش پیدا می‌کند.

وی به پیشنهادات مطرح شده برای تخصیص سهمیه بنرین در ایام پیک سفر هم اشاره کرد و گفت: حتی اگر برای این ایام ۱۰۰ لیتر بنزین هم اختصاص دهند، هرچند کمک خوبی است، اما باز پاسخگو نیست و کفایت نمی‌کند.

امیری تاکید کرد: در کنار افزایش قیمت بنزین، خواه ناخواه شاهد افزایش قیمت برخی خدمات و کالاها نیز هستیم که این مسئله نیز بر کاهش سفرها موثر است.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا با افزایش قیمت بنزین آمار تورهای گردشگری افزایش پیدا نمی‌کند، گفت: طی چند هفته‌ای که از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین گذشته تاکنون شاهد اُفت تعداد تورهای گردشگری در استان بوده‌ایم، پس این طرح افزایشی در آمار تورهای گردشگری نیز نداشته است.

این فعال حوزه گردشگری در کرمانشاه تصریح کرد: اکثر تورهای داخل شهری در کرمانشاه معمولا با همین ماشین‌های سبک انجام می‌گیرد که بنزینی هستند و برای تورهای خارج از شهر نیز آنقدر هزینه‌های جانبی بالا رفته که برای خیلی از آژانس‌ها بستن چنین تورهایی صرفه ندارد و از طرفی مردم هم استقبال نمی‌کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.