صفحه اصلی / استان ها / کیوی برای ۷هزار نفر در گیلان شغل ایجاد کرده است
کیوی برای ۷هزار نفر در گیلان شغل ایجاد کرده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

کیوی برای ۷هزار نفر در گیلان شغل ایجاد کرده است

کسب و کار نیوز:رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه کیوی برای هفت هزار نفر در گیلان شغل ایجاد کرده است، گفت: این محصول در استان از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی درجانی امروز در جلسه کشاورزی که در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، گفت: گیلان دومین تولیدکننده کیوی کشور است.

وی با بیان اینکه کیوی برای هفت هزار نفر در استان گیلان شغل ایجاد کرده است، افزود: این محصول ۹ هزار میلیارد ریال ارزش اقتصادی در استان فراهم کرده است.

درجانی با اعلام اینکه باغات کیوی عمدتا در سه شهرستان تالش، رودسر و آستارا است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود ۱۸۰ هزار تن کیوی تا پایان آذرماه از سطح ۵۷۴۶ هکتار برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه تعداد ۸۵ باب سردخانه با ظرفیت ۱۸۵ هزارتن در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۷۰ درصد آن بالای صفر و مناسب نگهداری کیوی است.

وی نیاز استان به سردخانه را ۴۰۰هزار تن عنوان کرد و گفت: از این ظرفیت ۱۰۰ هزار تن جهت تنظیم بازار و صادرات در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: این سازمان برای ارتقاء دانش تولید بهره برداران کیوی آموزش کاشت، تغذیه مناسب، هرس اصولی، زمان مناسب برداشت و چگونگی کاهش ضایعات دور ریز در حین و پس از برداشت را از طریق کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی و باغداران پیشرو به دیگر بهره برداران آموزش می دهد.

همچنین مطالعه کنید:

نرخ بهره بین بانکی ثابت ماند+جدول

به گزارش کسب و کار نیوز ،نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به ۱۹ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.