صفحه اصلی / سرخط خبرها / تاثیر پیشنهاد ریاست جمهوری بر گشایش شرایط صنعت استخراج رمز ارز در کشور

محمدرضا شرفي، مدير كارگروه ماينينگ انجمن بلاكچين

تاثیر پیشنهاد ریاست جمهوری بر گشایش شرایط صنعت استخراج رمز ارز در کشور

کسب و کار نیوز - صحبت‌های رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه با بلاکچین می‌توانیم رمزارز واحد کشورهای اسلامی را بنیان‌گذاری کنیم، نشان می‌دهد که نسبت به سابق، مجموعه دولت اشراف بیشتری نسبت به این فناوری و کاربردهای آن پیدا کرده است.

 یادداشت –

بحثی که مطرح است، تناقضاتی است که در عمل و گفتار دیده می‌شود. در گفتار چیزی بیان می‌شود؛ اما در کشور به همان صورت سابق عمل می‌شود. هنوز بحث قاچاق کالا مطرح است و هنوز با بخش خصوصی در این زمینه برخورد بدی صورت می‌گیرد. در این صنعت عامه مردم مشمول این ناملایمات شده‌اند؛ مگر خواص، که آنها همیشه و در هر شرایطی از امکانات کشور به نفع خود سود می‌برند. در این مقوله هم همین موضوع است و جدای از این نیست. آنچه ریاست‌جمهوری به آن اشاره کرده‌اند بهره‌برداری خاصی از این فناوری و یکی از قابلیت‌های این فناوری است که جای خوشحالی دارد و امیدواریم شعار و حرف نباشد و حداقل در کشور بتوانیم بصورت عملیاتی هم ببینیم. در مورد این فناوری و صنعت ما امیدواریم حداقل یک بار دولت انشاالله تلاش بکند تا ملت به اهدافش برسد. می‌توانیم بگوییم در کشور این صنعت را با یک کار مهندسی‌شده مصادره کردند. ذهنی که پشت این طراحی قرار داشته، ذهن بسیار خلاقی است که توانست بخش خصوصی را کاملاً از میدان به در و تمام سرمایه‌ها را بلوکه کند و سرمایه‌های بخش خصوصی غیرقابل استفاده شود؛ البته بخش خصوصی‌ای که فاقد رانت بودند. جامعه این صنعت تا بخواهند خودشان را بازیابی کنند و موانع پیش‌رو را هم از سر راه بردارند عملا آن بخشی که قرار بوده کارش را انجام دهد به نتیجه‌اش رسیده است. خیلی از این موانع نیز که در این مدت برداشته می‌شود برای آنها منشأ اثر و لطف است؛ یعنی در حال حاضر بخش خصوصی برای اصلاح تعرفه برق پیگیری می‌کند در حالی که این قضیه قبلاً شامل دوستان شده و آنها با برقهای خاص ماین می‌کنند؛ ولی اصلاح تعرفه برق در آینده به کار خواص رسمیت می‌دهد. هنوز هم بعد از ۶ ماه فریاد زدن و بیان مشکلات این صنعت هیچ چاره‌اندیشی برای این صنعت نشده و عمری هم برای فعالان باقی نمانده است و آنها به حال احتضار افتاده‌اند.
ریاست‌جمهوری پیشنهاد ایجاد یک رمزارز مشترک را بین کشورهای اسلامی برای تبادلات مالی داده‌اند. باید دید آیا منطقی و قابل اجراست و آیا اصلاً کشورهای اسلامی رغبتی برای چنین موضوعی دارند. قبل از اینکه چنین پیشنهادی شود، باید مطالعات امکان‌سنجی آن صورت بپذیرد و رایزنی انجام گیرد. آیا سایر کشورهای اسلامی دلیلی برای استقبال از این پیشنهاد دارند؟ این پیشنهاد قابلیت اجرایی در شرایط موجود جهانی و روابط موجود را دارد؟ اما صحبتهای اخیر ریاست محترم جمهور را به فال نیک میگیریم و امیدواریم گشایشی در حال و روز این صنعت ببینیم

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.