صفحه اصلی / استان ها / جزئیات طرح مسکن ملی در البرز
جزئیات طرح مسکن ملی در البرز

جزئیات طرح مسکن ملی در البرز

کسب و کار نیوز:مدیرکل راه و شهرسازی البرز گفت: متقاضیان مسکن ملی شرایط مشخصی باید داشته باشند که تأهل یا سرپرست خانوار بودن، سابقه پنح سال سکونت در شهر مورد تقاضا برای فرد ثبت نام کننده، عدم استفاده از امکانات دولتی زمین و مسکن از سال ۵۷ تا کنون و عدم مالکیت شخصی خانه از سال ۸۴ تا کنون جزو این شرایط است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, تقی رضایی در نشست مطبوعاتی امروز شنبه ۳۰ آذرماه، با اشاره به آغاز ثبت نام طرح ملی مسکن در استان البرز، گفت: در این طرح به مسکن اولی‌ها تسهیلات ارائه می شود که نرخ سود این تسهیلات در خارج از بافت‌های فرسوده شهری هشت و در درون بافت فرسوده شش درصد است.

وی با اشاره به مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات اضافه کرد: خواب سپرده گذاری در قالب صندوق یکم نیز به صورت ۲۰، ۳۰ و ۴۰ میلیون تومان و یکساله است، دوره بازپرداخت آن نیز ۱۲ ساله است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح، دولت در خارج از محدوده بافت‌های فرسوده نیز تسهیلات بانکی ارائه می دهد، گفت: مبلغ این وام ها ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان ونرخ سود آن ۱۸ درصد است.

این مسئول توضیح داد: طول دوره مشارکت مدنی و مهلت ساخت مسکن حداکثر دو سال است، بازپرداخت تسهیلات آن نیز ۱۲ ساله است.

به گزارش ایسنا، رضایی گفت: در محدوده بافت‌های فرسوده نیز دولت تسهیلات ۴۰ تا ۵۰ میلیون وام ۹ درصدی و ۵۰ تا ۶۰ میلیونی وام ۱۸ درصدی ارائه می‌دهد، دوره مشارکت در ساخت ۳۰ ماهه است.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز با اشاره به اینکه همه متقاضیان شامل این طرح نمی شوند و برخی از آنها پس از غربالگری حذف می‌شوند، اضافه کرد: متقاضیان شرایط مشخصی باید داشته باشند که تاهل یا سرپرست خانوار بودن، سابقه پنح سال سکونت در شهر مورد تقاضا برای فرد ثبت نام کننده، عدم استفاده از امکانات دولتی زمین و مسکن از سال ۵۷ تا کنون و عدم مالکیت شخصی خانه از سال ۸۴ تا کنون جزو این شرایط است.

رضایی با تاکید بر اینکه به هنگام ثبت نام فرد متقاضی باید مدارک لازم را به صورت فایل اسکن شده به همراه خود داشته باشد، افزود: ارائه گواهی سابقه سکونت در شهر محل تقاضا می‌تواند گواهی اشتغال بکار فرد و یا گواهی تحصیل فرزند وی در آن منطقه باشد.

رضایی بیان کرد: اصل کارت ملی فرد متقاضی و افراد تحت تکلف آن، شناسنامه فرد متقاضی و همسرش و ارائه گواهی تکلف و سرپرستی در صورت ضرورت نیز از جمله مدارک لازم برای ثبت نام است، همچنین ارائه اصل سند مالکیت برای آنهایی که در قالب استفاده از زمین خود در طرح متقاضی دریافت تسهیلات هستند ضروری است.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اینکه آنهایی که واجد شرایط نیستند ثبت نام نکنند تا فرصت ثبت نام و بهره مندی برای افراد فاقد مسکن فراهم شود، گفت: در شهرهای نظرآباد، شهرجدید هشتگرد و شهر اشتهارد در جاهایی که زمین داشته ایم به صورت اجاره ۹۹ ساله در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، اما در شهرهای کرج و فردیس ساخت‌ها را به صورت مشارکتی پیش خواهیم برد و نحوه واگذاری آن بر اساس دستورالعمل دولت بعدها مطرح می‌شود.

وی اشاره کرد: تلاش می‌کنیم تا در این اقدام ملی در کنار تأمین مسکن فراهم آوری زیرساخت‌ها از جمله درمانی و آموزشی نیز به خوبی انجام خواهد شد.

رضایی در خصوص سهم استان البرز در قالب ساخت‌هایی که در طرح اقدام ملی مسکن پیش بینی شده است، گفت: سهم البرز در این قالب در شهرهای با جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر بالغ بر ۱۰ هزار و ۷۵۰ واحد و در شهرجدید هشتگرد ۲۰ هزار واحد پیش بینی شده است.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.