صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات بدون افراد خلاق میسر نمی‌شود

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان گفت

کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات بدون افراد خلاق میسر نمی‌شود



کسب و کار نیوز - عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان گفت: کارآفرینی در حوزه‌ فناوری اطلاعات بدون حضور افراد خلاق با ایده‌های نوین میسر نمی شود و تربیت نیروی خلاق در زمینه ایده‌پروری اولین قدم در این مسیر است.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر علی بهلولی دبیر اجرایی اولین دوره مسابقه ملی “نمایش ایده”  اینترنت اشیا  و دانشگاه هوشمند روز شنبه در  حاشیه مراسم اختتامیه اولین دوره این مسابقات  اظهار داشت: مهمترین چالش‌ موجود در شتاب‌دهنده‌های حوزه فناوری، کمبود و نبود افراد با ایده‌های نوین و پیشرفته است و تربیت نیروی خلاق در زمینه ایده پروری ابتدای زنجیره کارآفرینی محسوب می شود و زمانی که کارآفرینان با ایده‌های خلاقانه، وجود نداشته باشند، اکوسیستم کارآفرینی شکل نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: برای اینکه دانشجویان رشته‌های مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات بتوانند وارد جریان اشتغال شوند باید آن‌ها را توانمند و آماده کارآفرینی کرد؛ از این رو دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان  برنامه‌هایی مانند مسابقه ملی “نمایش ایده”  را برای مهارت افزایی در دوران دانشجویی ترتیب داده است.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان اظهار داشت: کمیته اینترنت اشیا دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان همزمان با هفته پژوهش، اقدام به برگزاری “نمایش ایده” اینترنت اشیا و دانشگاه هوشمند کرد و نتایج نهایی نیز امروز اعلام شد.

وی هدف از برگزاری  “نمایش ایده” را  استفاده از ایده‌های خلاقانه دانشجویان استان برای ایجاد دانشگاهی هوشمند بر پایه اینترنت اشیا دانست  و افزود: در این رویداد ۲۵ ایده در مرحله اول توسط دانشجویان به دبیرخانه ارسال که  پس از فرایند داوری اولیه، ۱۶ ایده برای ارائه حضوری انتخاب شد.

وی افزود: در ارائه حضوری، به هر تیم ۳ دقیقه فرصت داده شد که ایده خود را بیان کند که  در نهایت ۴ ایده برتر توسط هیات داوری انتخاب و برای رقابت با سایر تیم‌های شرکت کننده در”نمایش ایده”، کسب و کار مهندسی معرفی شدند.

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان ادامه داد: در آینده نزدیک، نتایج حاصل از این ایده‌شو برای معاونت‌های مرتبط در دانشگاه ارسال خواهد شد تا با پیاده سازی آن‌ها، دانشگاه اصفهان به عنوان اولین دانشگاه هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا در کشور باشد.

 

دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان با ۳۱ سال سابقه تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ دانش آموخته داشته که ۲ هزار نفر از آنها در مقطع کارشناسی، ۵۰۰ نفر در کارشناسی ارشد و ۸۰ نفر در مقطع دکترا هستند.

این دانشکده۳۰ عضو هیات علمی در چهار گروه سخت افزار، نرم افزار، فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی دارد و خوشه پردازش سیگنال و اینترنت اشیا (SPIOT.IR)  این دانشکده با بیش از ۶۰ عضو از خوشه های فعال دانشگاه اصفهان است.

دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.