صفحه اصلی / اسلایدر / قیمت طلا تا مرز ۱۷۰۰ دلار افزایش می یابد

پیش بینی می شود

قیمت طلا تا مرز ۱۷۰۰ دلار افزایش می یابد

کسب و کار نیوز - یک استراتژیست بازار پیش‌بینی کرد که قیمتهای طلا بالا خواهد ماند، زیرا سرمایه‌گذاران در دوره جدید نرخهای بهره اندک و ابهامات بی‌شمار، همچنان از این فلز ارزشمند استقبال می‌کنند.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، اگرچه خوش‌بینی سرمایه‌گذاران با رفع نگرانیهای رکودی در چند ماه گذشته فروکش کرده است اما استیو دان، مدیر محصولات قابل معامله در بورس در شرکت “ابردین استاندارد اینوستمنتس” معتقد است عوامل بنیادین همچنان از بالا رفتن قیمتهای طلا در سال ۲۰۲۰ پشتیبانی می‌کنند.

دان در مصاحبه با کیتکونیوز اظهار کرد که قیمت طلا تا پایان سال میلادی آینده ممکن است تا مرز ۱۷۰۰ دلار صعود کند زیرا ابهامات ژئوپلیتیکی فراوانی وجود دارد که باعث می‌شود طلا تقاضا برای خرید دارایی امن را جذب کند.

وی گفت: اکنون که بازارهای سهام در رکورد بالایی قرار دارد بسیاری از سرمایه‌گذاران این پرسش را مطرح می‌کنند که روند صعودی طلا تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد. ما قطعا شاهد تقاضای بیشتری برای طلا به عنوان یک تضمین حفظ سرمایه خواهیم بود.

سال ۲۰۱۹ سال کم‌سابقه‌ای برای شرکت “ابردین استاندارد اینوستمنتس” بود زیرا بخش محصولات قابل معامله در بورس این شرکت شاهد ورود سرمایه به ارزش ۹۵ میلیون دلار بود. نه تنها سرمایه‌گذاران با ابهامات بازار مالی روبه‌رو هستند بلکه نرخهای بهره نیز اندک است که سرمایه‌گذاری در طلا را جذاب می‌سازد.

اگرچه مناقشات تجاری میان آمریکا و چین تسهیل شده است اما همچنان یک موضوع ادامه‌دار در سال ۲۰۲۰ می‌ماند. فاز اول توافق تجاری که اخیرا پیشنهاد شده است، نتوانسته است بازار را به طور کامل تحت تاثیر قرار دهد.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، اما عامل بازدارنده رشد قیمت طلا، عدم رشد فشارهای تورمی خواهد بود که سال میلادی آینده روی قیمت طلا تاثیر منفی می‌گذارد.

قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی پس از این که مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا رای داد و ابهام سیاسی را در بزرگترین اقتصاد جهان برانگیخت، افزایش پیدا کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۴۷۷ دلار و ۷۸ سنت رسید. هر اونس طلا در بازار معاملات آتی آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۴۸۱ دلار و ۸۰ سنت معامله شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.