صفحه اصلی / استان ها / آمار مبتلایان آنفلوانزا در کردستان کاهش یافت
آمار مبتلایان آنفلوانزا در کردستان کاهش یافت

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان:

آمار مبتلایان آنفلوانزا در کردستان کاهش یافت

کسب و کار نیوز:معاون بهداشتی علوم پزشکی استان کردستان، با اشاره به کاهش مبتلایان آنفلوآنزا نوع B، گفت: تاکنون ۳۰ درصد از مراجعین به بیمارستان ها نسبت به هفته گذشته کاهش داشته که این نشان دهنده رعایت اصول بهداشتی مردم استان است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, ابراهیم قادری با اشاره به کاهش بیماران مبتلا به آنفلوانزا در کردستان، اظهار کرد: دو نوع آنفلوآنزا شایع هستند که یکی از آن ها آنفلوآنزای فصلی است و در این فصل بیشتر بروز می‌کند.

وی با اشاره به کاهش مبتلایان آنفلوآنزا نوع B افزود: تاکنون ۳۰ درصد از مراجعین به بیمارستان ها نسبت به هفته گذشته کاهش داشته که این نشان دهنده رعایت اصول بهداشتی مردم استان است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان کردستان، با اشاره به آنفلوآنزای H۱N۱ که بسیار نگران کننده است، بیان کرد: در سطح استان کردستان تاکنون ۲۳۴ نفر مشکوک به آنفلوانزا در بیمارستان ها بستری شده‌اند که این تعداد ۵۶ نفر مثبت بوده و ۱۱ نفر نیز به دلیل آنفلوانزا فوت کرده‌اند.

قادری به گروه‌های پر خطر هشدار داد و عنوان کرد: آنفلوآنزا برای افراد پرخطر از جمله کودکان زیر ۲ سال، مبتلایان به دیابت، افراد سالمند و زنان بارداری که در این فصل زایمان می‌کنند، بیماران قلبی و عروقی، ریوی و پیوند کلیه و افرادی که سیستم بدنی ضعیفی دارند و مبتلا به سرطان هستند بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: تعدادی از این افراد با ابتلا به آنفلوآنزا متاسفانه دچار مرگ و میر می‌شوند چراکه گروه های پرخطر در مقابله این بیماری ضعیف هستند لذا باید تمام موارد بهداشتی را رعایت و پیشگیری های لازم را انجام دهند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان کردستان، خاطرنشان کرد: سردرد شدید، افزایش ناگهانی دمای بدن، درد شدید عضلانی، ضعف، کوفتگی و خستگی طولانی مدت، سرفه دائمی خشک و شدید و اسهال و استفراغ بویژه در کودکان از علایم این بیماری است.

قادری با تاکید بر اینکه مردم در صورت داشتن این علایم در سریع ترین زمان ممکن به مراکز درمانی مراجعه کنند، یادآور شد: ویروس آنفلوآنزا به شدت مسری است و حداقل در ۳۰ دقیقه از طریق دست های آلوده منتقل می‌شود، ضمن اینکه پایه اصلی کنترل این بیماری با شست و شوی مداوم دست‌ها و پرهیز از دست دادن و روبوسی کردن است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.