صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / ۱۰۵ کردستانی در جشنواره کارآفرینان برتر ثبت نام کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت

۱۰۵ کردستانی در جشنواره کارآفرینان برتر ثبت نام کردند

کسب و کار نیوز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: ۱۰۵ نفر از صاحبان کسب و کار دارای نوآوری و خلاقیت، افراد و شرکت‌هایی که واجد شرایط کارآفرینی هستند برای شرکت در سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، برهان صلواتی اظهار داشت: این افراد در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات از ۳۱ تیرماه ثبت نام خود را برای شرکت در سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر تکمیل کردند.

وی افزود: فرآیند انتخاب استانی این جشنواره از اواسط آبان ماه شروع و در دی ماه نیز به پایان می‌رسد و کارآفرینان برتر انتخاب شده در پایان به وزارتخانه متبوع برای شرکت در مرحله ملی معرفی می‌شوند.

صلواتی اضافه کرد: توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در کسب و کار، شناسایی و انتخاب کارآفرینان برتر استانی و کشوری و معرفی آنان به عنوان الگو به آحاد جامعه به ویژه جوانان، ایجاد فضای تعامل و همکاری میان فعالان عرصه‌های مختلف اقتصادی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره است.

وی یادآور شد: از دیگر اهداف این جشنواره می توان به ایجاد نشاط و رقابت در فضاهای کسب و کار، هم افزایی و مشارکت کارآفرینان در توسعه اقتصادی کشور، ترویج فرهنگ کار، کارآفرینی و تقویت نقش کارآفرینان در نظام تصمیم سازی کشور اشاره کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان تاکید کرد: از جمله دستاوردهای برگزاری جشنواره های کارآفرینی،  تشکیل کانون کارآفرینی در استان و مشارکت آنان با نهادهای اجرایی به عنوان اتاق فکر کارآفرینی استان ها است که نتایج موثری در توسعه کارآفرینی به همراه دارد.

صلواتی گفت: انتخاب کارآفرینان برتر پس از پایان ثبت نام کارآفرینان، با تشکیل کارگروه های اجرایی و داوری، داوران تخصصی و عمومی با تاکید بر نوآوری و رشد و سایر مزیت ها و بازدیدهای میدانی و مطابق دستورالعمل داوری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کسب حد نصاب امتیاز،  انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طول ۱۲ دوره قبلی بیش از ۷۰ کارآفرینان برتر استان در این جشنواره شرکت کرده‌اند، افزود: ۳ کارآفرین برتر ملی در بخش های مختلف اقتصادی در این استان معرفی و به جشنواره برتر ملی راه یافته‌اند.

همه شرکت ها، کارگاه ها و بنگاه های غیر دولتی که تا قبل از سال ۱۳۹۴ تاسیس شدند و از سال ۹۳ تاکنون با تکیه بر نوآوری به رشد بالا در فروش عملیاتی و اشتغال دست یافتند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.