صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مسکو: تحریم «نورد استریم ۲» ناقض قوانین بین‌الملل است

در واکنش به اقدام کنگره آمریکا

مسکو: تحریم «نورد استریم ۲» ناقض قوانین بین‌الملل است

کسب و کار نیوز - سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه به اقدام اخیر کنگره آمریکا مبنی بر تحریم خط لوله انتقال گاز طبیعی از روسیه به اروپا، واکنش نشان داد و آن را ناقض قوانین بین‌المللی عنوان کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، رویترز اعلام کرد، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین امروز چهارشنبه به تحریم پروژه «نورد استریم ۲» از سوی کنگره آمریکا واکنش نشان داد و گفت: این اقدام نقض قوانین بین‌الملل و مثالی از رقابت ناعادلانه است.

وی افزود: انتظار داریم این پروژه تکمیل شود.

گفتنی است روز گذشته، مجلس سنای آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای به تحریم پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به «نورد استریم ۲» رای داد.

واشنگتن به همراه دو متحد خود در اروپا یعنی اوکراین و لهستان معتقد است که این پروژه سبب افزایش وابستگی اروپا به گاز روسیه و تقویت نفوذ مسکو درقاره سبز می‌شود حال آنکه حامیان این پروژه آن را برای تامین گاز اروپا حیاتی و استراتژیک می دانند.

تحریم پروژه نورد استریم ۲ که مخالفت اتحادیه اروپا را به همراه دارد شرکت‌هایی را هدف قرار می‌دهد که در ساخت خط لوله و ترانزیت گاز روسیه به اروپا مشارکت داشته باشند. خط لوله نورد استریم قرار است با دور زدن اوکراین و لهستان، گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک به اروپا منتقل کند.

گفتنی است که مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته قطعنامه تحریم پروژه نورد استریم ۲ را تصویب کرده بود. مجلس سنا نیز روز سه شنبه با ۸۶ رای موافق در برابر ۸ رای مخالف آن را تصویب کرد. این قطعنامه برای اجرایی شدن باید به تایید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برسد که از مخالفان سرسخت پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.