صفحه اصلی / سرخط خبرها / رسوب بیش از ۶۰ میلیون دلار کالای لوکس در گمرک
رسوب بیش از ۶۰ میلیون دلار کالای لوکس در گمرک

رسوب بیش از ۶۰ میلیون دلار کالای لوکس در گمرک

کسب و کار نیوز-معاون فنی گمرک با اشاره به جزئیات حجم و میزان کالاهای مصرفی و لوکس گفت‌:‌ در حال حاضر بیش از 60 میلیون کالای گروه 4 که لوکس و مصرفی هستند و ورود آن به کشور ممنوع شده در گمرکات موجود است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، مهرداد جمال ارونقی ، با اشاره به حجم و میزان کالاهای گروه ۴ در گمرکات کشور اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، ورود این کالاها که عمدتا مصرفی هستند به کشور ممنوع شد و در حال حاضر امکان ترخیص آنها فراهم نیست. بر اساس گزارش‌های تهیه‌شده در ۱۷ گمرک بیش از ۶۰ میلیون دلار کالاهای گروه ۴ در گمرکات رسوب کرده است.

معاون فنی گمرک با اشاره به گمرکاتی که کالاهای گروه ۴ دپو شده است، گفت: عمده این نوع کالاها در گمرک آبادان، منطقه آزاد ارس (جلفا)، بازرگان، بوشهر، پتروشیمی، پیام البرز، تهران، جلفا، خرمشهر، شهید رجایی بندرعباس، سلفچگان، سهلان تبریز، غرب تهران، فرودگاه امام خمینی(ره)، قزوین، کیش و ماکو هستند.
وی در مورد نوع کالاهای مانده در گمرکات نیز خاطر نشان کرد:‌ عمده اقلام احصاشده ابزارآلات، اجزا و قطعات موتورسیکلت و خودرو، شال و روسری، پتو مسافرتی، ظروف فلزی، اشیاء دکوری، لوازم خانگی، کیف و کفش، انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، وسایل آشپزخانه، انواع لوازم قنادی و خوراکی‌ها (شکلات، کمپوت آناناس)، غذای سگ و گربه، لیفتراک، پیانو، ویولون، اشیاء سرامیکی دکوری، لوازم‌التحریر، گل مصنوعی، لوازم پلاستیکی، پوشاک بچگانه، زنانه و مردانه، ژل‌های تزریقی زیرپوستی، روغن ذرت تصفیه‌شده، مغز تخمه آفتابگردان و یراق‌آلات مبلمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شامل می‌شود.
جمال ارونقی با بیان اینکه این کالاها دارای مجوز ثبت سفارش از وزارت صمت هستند‌، عنوان کرد: ارزش این کالاها در گمرکات به تفکیک برآورد شده که مجموع آنها بالغ بر ۶۰ میلیون دلار می‌شود. هنوز برای ترخیص یا مرجوع شدن این کالاها توسط مراجع ذی ربط تصمیمی گرفته نشده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.