چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / ایران و فائو سند همکاری در مدیریت سیل امضا کردند
ایران و فائو سند همکاری در مدیریت سیل امضا کردند

ایران و فائو سند همکاری در مدیریت سیل امضا کردند

کسب و کار نیوز - سند مشترک همکاری در زمینه ارتقا فناوری‌های پیش‌آگاهی و مدیریت مسایل و مشکلات سیل در بخش آب و خاک کشاورزی با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی و نماینده فائو در ایران امضا شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم،گرولد بودکر نماینده سازمان فائو در ایران در مراسم امضای سند مشترک همکاری در زمینه ارتقا فناوری‌های پیش‌آگاهی و مدیریت مسایل و مشکلات سیل در بخش آب و خاک کشاورزی اظهار داشت: این سازمان ۱۳ درصد از اعتبارات خود را در سطح جهان برای اجرای پروژه های مشترک با دیگر کشورها به غیر از کشورهای اروپایی و شمال آمریکا، اختصاص می دهد و سقف در نظر گرفته شده برای هر پروژه ۵۰۰ هزار دلار است.

وی افزود: در ایران نیز بر اساس جمع بندی و توافقی که صورت گرفت در زمینه ارتقا فناوری‌های پیش‌آگاهی و مدیریت مسایل و مشکلات سیل در بخش آب و خاک کشاورزی همکاری می شود.

نماینده سازمان فائو در واکنش به اینکه همکاری فائو  با ایران مشمول تحریم های آمریکا علیه کشورمان نیست گفت: این همکاری مربوط به مسائل ژئوپولتیک و منطقه ای نیست و مشمول تحریم های آمریکا نمی شود.

وی گفت: تمام هزینه های مالی این پروژه توسط فائو تامین می شود و نیروی کار انسانی در این پروژه توسط وزارت جهاد کشاورزی تامین خواهد شد.

کسب آمادگی برای مقابله و سازگاری در برابر سیل

علی مراداکبری معاون امور خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم اظهار کرد:بعد از سیل مخرب اخیر خسارت‌های زیادی به بخش زیرساخت کشاورزی به ویژه در بخش های آب و خاک و  دام و طیور وارد شد.

وی افزود: بر این اساس  با سازمان فائو وارد همکاری شدیم با بتوانیم از تجربیات جهانی استفاده کنیم و با بررسی عمق  موضوع، برای مقابله و سازگاری با مخاطرات سیل آماده باشیم.

معاون وزیرجهاد کشاورزی ادامه داد: منابع مالی در نظر گرفته شده برای این پروژه ۳۹۵ هزار دلار است که ۳۰درصد از اعتبارات صرف خرید تجهیزات مورد نیاز و مابقی  برای آموزش، ایجاد ظرفیت و جلب مشارکت بهره‌برداران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره با اشاره به همکاری دستگاه های مختلف در این پروژه اظهار داشت:  فائو ، دفتر امور بین‌الملل، معاونت آب و خاک، سازمان هواشناسی، وزارت نیرو، سازمان جنگل‌ها و مراتع و دفتر مدیریت بحران همکاری مشترکی در این پروژه خواهند داشت.

اکبری گفت: در این پروژه به دنبال بهبود وضعیت امنیت غذایی و تولید در اراضی کشاورزی هستیم که تحت تاثیر سیل قرار داشته اند و به زیر ساخت های آنها آسیب وارد و گل و لایی وارد آنها شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس این همکاری مشترک آموزش بهره‌برداران  نیز در دستور کار قرار دارد و در در شش دوره  و در هر دوره برای ۳۵ نفر آموزش انجام می شود.

وی گفت: تمام اعتبارات مالی این طرح توسط سازمان فائو تامین شده است و علاوه بر این، پروژه دیگری با  این سازمان به نام سیرداپ د رحال همکاری داریم که در راستای بهره‌وری آب و مدیریت پایداری خاک است.

همچنین مطالعه کنید:

علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار

به گزارش کسب و کار نیوز، خانم «شایسته مراد زاده» معاون وزیر حمل ونقل تاجیکستان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.