چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / اوزیل نباید در سیاست دخالت می‌کرد
اوزیل نباید در سیاست دخالت می‌کرد

یحیی توره:

اوزیل نباید در سیاست دخالت می‌کرد

کسب و کار نیوز :یحیی توره، ستاره سابق منچسترسیتی که مثل مسوت اوزیل مسلمان است می‌گوید اتهام‌زنی اوزیل به چین به دلیل سرکوب مسلمانان اویغور اشتباه بوده و فوتبالیست‌ها نباید در کار سیاست دخالت کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, یحیی توره، ستاره سابق منچسترسیتی که اهل ساحل عاج و مسلمان است می‌گوید مسوت اوزیل، ستاره آرسنال که اخیرا از دولت چین به دلیل سرکوب مسلمانان اویغور انتقاد کرده و جنجالی شده بود، کار درستی نکرده چرا که کار سیاست را باید به سیاستمداران واگذاشت و فوتبالیست‌ها نباید در سیاست دخالت کنند.

مسوت اوزیل با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی به آنچه سرکوب و کشتار مسلمانان اویغور توسط حکومت چین خوانده بود اعتراض کرده و از مسلمانان دنیا پرسیده بود چرا در مقابل این رفتار سکوت کرده‌اند. باشگاه آرسنال بلافاصله اعلام کرد که این باشگاه سیاسی نیست و نظرات اوزیل، نظر شخصی او بوده است.

اما این اقدام اوزیل در چین واکنش منفی بسیار گسترده‌ای به دنبال داشت. سخنگوی وزارت خارجه چین رسما به او اعتراض کرد و گفت اوزیل توسط فیک‌نیوز و اخبار قلابی و جهت‌دار فریب خورده است.

یحیی توره که اصالت ساحل عاجی داشته و مثل اوزیل مسلمان است هشت سال ستاره بزرگ منچسترسیتی بوده و هواداران سیتی او را یکی از اسطوره‌های خود می‌دانند. توره حالا در چین و در باشگاه چینگدائو هوانگهای بازی می‌کند و می‌گوید اوزیل دچار اشتباه شده و یک فوتبالیست نباید وارد مسائل سیاسی شود و سیاست را باید به سیاستمداران واگذاشت.

توره در این باره گفت:” من از کار اوزیل خیلی تعجب کردم. نظر من این است که فوتبال خیلی مهم است و فوتبالیست‌ها باید در چارچوب فوتبال بماننند و سیاست را به  سیاستمداران واگذار کنند. چرا که ما نمی‌توانیم در این مسائل دخالت کنیم. این کارها مشکلات زیادی بوجود می‌آورد و راستش را بخواهید به عنوان یک مسلمان می‌گویم که این مساله خیلی پیچیده است”.

یحیی توره در ادامه گفت:” این انتخاب اوزیل است و او این حرفها را در شبکه‌های اجتماعی زده ولی به نظر من این حرفهای او اشتباه بوده است”.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.