صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / نخستین رویداد نوآوری وزارت نفت، «پترولیوم تیکاف» برگزار شد

نخستین رویداد نوآوری وزارت نفت، «پترولیوم تیکاف» برگزار شد

کسب و کار نیوز- نخستین رویداد نوآوری وزارت نفت با عنوان «پترولیوم تیکاف» با محوریت به‌هم‌رسانی حوزه‌های فناوری در بخش عرضه و تقاضا و با حضور شرکت‌های فعال در حوزه‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، با اهدافی مشتمل بر توسعه، یادگیری، کارآمدسازی، انتخاب و فرصت‌سازی با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی احمدخان‌بیگی، مدیرکل امور پژوهش وزارت نفت با توجه به تأکید مقام عالی وزارت بر شناسایی و آشکارسازی چالش‌ها و نیازهای نوآورانه شرکت‌های تابعه وزارت نفت اشاره کرد، و از این رویداد به‌عنوان عامل انگیزشی جهت تشکیل تیم‌های جوان و استارت‌آپی و با هدف ایجاد فرصت مناسب برای ورود نخبگان کشور به عرصه‌های کسب و کار فناورانه در زیست بوم نوآوری یاد کرد.
چهار بخش اصلی این رویداد و یک بخش جانبی آن عبارتند از: نمایشگاه عرضه فناوری (با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ)، نمایشگاه تقاضای فناوری (با حضور شرکت‌های تابعه وزارت نفت)، رویداد «هر چالش-یک راهکار» با حضور گروه‌های استارت‌آپی و نخبگان، رویداد دانشجویی پتروتست و اجرای تور فناوری ویژه مدیران ارشد بخش عملیات صنعت نفت.

حضور تیم دانشجویى شتاب دهنده شاهکار در پترولیوم تیکاف؛ نخستین رویداد نوآوری وزارت نفت
دکتر یونس یونسیان مخترع و مدیرعامل شتاب دهنده شاهکار به عنوان سرپرست تیم دانشگاه صنعتی شاهرود به توضیحاتی درباره نمایشگاه تقاضای فناوری نیز پرداخت و اشاره کرد در این رویداد، تیم های استارتاپی دانشگاه صنعتی شاهرود برای نخستین بار در قالب ارائه مشخصات توانمندی، قطعه سازی و یا ارایه محصول و خدمات موردنیاز همراه با حضور نفرات کلیدی و متخصص بخش عملیات مرتبط با آن خدمات و تجهیز، راهکارهای خود را به جامعه هدف (عرضه‌کنندگان فناوری و گروه‌های تحقیقاتی) ارائه و ضمن برگزاری جلسات در صورت احراز توانمندی هر یک از عرضه‌کنندگان فناوری نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه یا قرارداد اقدام می‌کنند.

یونس یونسیان به عنوان منتور و فعال زیست بوم نوآورى کشور، رویداد هر چالش- یک راهکار (Reverse Pitch) را یک چالش اصلی با خصوصیات بین رشته‌ای و چند وظیفه‌ای از سوی کمیته برگزاری رویداد با توجه به چالش‌های احصاء شده انتخاب و به گروه‌های هدف دانست. در این رویداد راهکارهای فناورانه از سوی مجموعه های استارت‌آپى دانشگاه صنعتی شاهرود ارائه و بهترین راهکارها بعد از توسعه فناوری و اثبات قابلیت تجاری‌سازی به عنوان راهکار برگزیده انتخاب و انعقاد قرارداد از سوی شرکت‌های تابعه وزارت نفت با مجموعه های منتخب صورت می‌پذیرد. همچنین در این رویداد تلاش شده است نیازهای واقعی حوزه‌های عملیات شرکت‌های اصلی و تابعه وزارت نفت در قالب ارسال پروپوزال شناسایی و در دسترس جامعه محققین و گروه‌های توانمند کشور قرار گیرد.
رویداد دانشجویی پتروتست با هدف ایجاد بستر مناسب جهت رشد و تعالی جامعه جوان و پویای کشور و نیز زمینه‌سازی جهت انتقال تجربیات متخصصان خبره صنعت به دانشجویان خلاق و علاقه‌مند تعریف شده است. برای نخستین بار در این رویداد تلاش شده است تا با برنامه‌ریزی هدفمند نسبت به حضور مدیران ارشد عملیاتی از شرکت‌های تابعه وزارت نفت اقدام‌های مناسب صورت گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.