صفحه اصلی / استان ها / آغاز ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در فارس
آغاز ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در فارس

مدیر کل راه و شهرسازی فارس:

آغاز ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در فارس

کسب و کار نیوز :ثبت‌نام از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در استان فارس از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز فارس ،مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت Tem.mrud.ir ثبت‌نام کنند.
جعفر زاهدی، هدف از اجرای طرح اقدام ملی مسکن را تامین مسکن برای اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه دانست و ادامه داد: سهمیه اداره کل راه و شهرسازی فارس در این طرح ۱۱ هزار و ۸۸۱ واحد است که ۲ هزار و ۹۸۹ واحد در قالب تولید مسکن مشارکتی، سه هزار و ۳۷۳ واحد در قالب واگذاری زمین ۹۹ ساله، ۴۹۰ واحد تامین زمین برای اقشار ویژه و هزار و ۶۷۲ واحد تکمیل واحد‌های نیمه تمام خریداری شده و نیمه تمام در قالب مشارکت را شامل می‌شود.
وی بیان کرد: واگذاری یک هزار و ۷۴۰ واحد در قالب سایر تفاهم‌نامه‌ها و هزار و ۶۱۷ واحد هم با استفاده از ظرفیت‌های بانکی مصوب انجام خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس درباره شرایط متقاضیان گفت: متقاضیان مسکن در این طرح باید از نخستین روز سال ۸۴ به بعد فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی باشند و از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ نیز از هیچ‌یک از امکانات نهاد‌های عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.
زاهدی افزود: فرد متقاضی باید متاهل یا سرپرست خانوار و در صورتی که متقاضی، زن خود سرپرست است حداقل سن او باید ۳۵ سال باشد.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس اظهار داشت: فرد متقاضی باید حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا را داشته باشد و برای دریافت تسهیلات بانکی نیز هیچگونه منع قانونی از جمله چک برگشتی و تسهیلات معوقه نداشته باشد.
زاهدی افزود: توانایی تامین هزینه مازاد بر تسهیلات بانکی ساخت مسکن و امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه و همچنین توانایی پرداخت اقساط ماهیانه تسهیلات بانکی دریافتی از دیگر شروط لازم برای متقاضیان است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.