صفحه اصلی / سرخط خبرها / تولید ۱۳٫۷ میلیون تن شمش فولاد توسط شرکت های بزرگ

عملکرد شرکت های بزرگ فولادی در هشت ماه 98 منتشر شد

تولید ۱۳٫۷ میلیون تن شمش فولاد توسط شرکت های بزرگ

کسب و کار نیوز - شرکت های بزرگ فولادی طی 8 ماهه نخست سال جاری 13.6 میلیون تن شمش فولاد تولید کردند. همچنین تولید آهن اسفنجی و گندله نیز به ترتیب شاهد رشد 8 درصدی و 4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، تولید شمش فولاد شرکت های بزرگ معدنی طی ۸ ماهه نخست سال ۹۸ با ۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ به ۱۳ میلیون و ۶۶۹ هزار تن رسید. فولاد مبارکه با تولید ۶ میلیون و ۲۸۰هزار تن شمش فولاد، فولاد خوزستان با تولید ۲ میلیون و ۵۰۵ هزار تن و ذوب آهن اصفهان با تولید یک میلیون و ۶۰۲هزار تن بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص دادند.

همچنین از ابتدای فروردین تا پایان آبان ۹۸ شرکت های بزرگ معدنی بیش از ۹ میلیون و ۱۱۷هزار تن محصول فولادی(میلگرد، ورق گالوانیزه،تیرآهن و…) تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد ۶ درصدی است.

رشد ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی

طی ۸ ماه نخست سال ۹۸ میزان تولید آهن اسفنجی در شرکت های بزرگ معدنی با ۸ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۸ میلیون و ۳۵۳هزار تن رسید. این در حالی است که میزان تولید گندله طی مدت مذکور،۲۷ میلیون و ۷۳۶هزار تن به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ بدون تغییر ماند.

همچنین از ابتدای فروردین تا پایان آبان ۹۸، تولید کنسانتره آهن ۳۱ میلیون و ۵۴۸ هزار تن به ثبت رسید که حاکی از رشد ۴ درصدی نسبت به سال گذشته است.

رشد تولید شمش فولاد وکاهش محصولات فولادی در آبان ماه

میزان تولید شمش فولاد شرکت های بزرگ در آبان ۹۸ با ۶ درصد رشد به یک میلیون و۷۴۵هزار تن رسید. همچنین تولید کنسانتره سنگ آهن با رشد ۳ درصدی و گندله با رشد ۸ درصدی به ترتیب به ۳ میلیون و ۹۳۴هزار تن و ۳ میلیون و ۳۷۵هزار تن رسید.

تولید آهن اسفنجی شرکت های بزرگ معدنی طی آبان سال جاری نیز به ۲ میلیون و ۳۳۴ هزار تن رسید که حاکی از رشد ۱۳ درصدی نسبت به آبان ۹۷ است.

با این حال میزان تولید محصولات فولادی طی آبان ۹۸ با افت ۴ درصدی نسبت به سال گذشته به یک میلیون و ۶۳ هزار تن رسید.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.