صفحه اصلی / سرخط خبرها / سفیر ژاپن در تهران: شرکت‌های ژاپنی به آینده ایران امید دارند

سفیر ژاپن در تهران: شرکت‌های ژاپنی به آینده ایران امید دارند

کسب و کار نیوز - سفیر ژاپن در تهران با بیان اینکه به علت شرایط دشواری که در منطقه وجود دارد، روابط اقتصادی تهران و توکیو کافی نیست، تاکید کرد: شرکت‌های ژاپنی به آینده ایران امید دارند و همچنان در ایران حضور دارند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، «سایتو میتسوگو» بعداز ظهر روز دوشنبه در نشست توسعه روابط تجاری ایران و ژاپن که در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: ماموریت من حفظ و توسعه روابط دو کشور است و حفظ و گسترش آن برای ژاپن از اهمیت بالایی برخوردار است. سفر ژاپن در تهران افزود: امسال نودمین سالگرد برقراری روابط دو کشور است و برای اولین بار پس از ۴۱ سال، نخست‌وزیر ژاپن به تهران سفر کرد و با رییس‌جمهوری و رهبر ایران دیدار کرد.
وی با بیان اینکه آقای آبه تلاش دارد در جهت پایداری و ثبات منطقه نقش داشته باشد، اظهارداشت: سفر آقای روحانی به ژاپن هم در این چارچوب انجام می‌شود که در حال برنامه‌ریزی است و در این سفر انتظار می رود روابط دو  کشور گسترش یابد.

شرکت‌های ژاپنی به آینده ایران امید دارند

این دیپلمات ژاپنی با بیان اینکه به علت شرایط دشواری که در منطقه وجود دارد، روابط اقتصادی دو کشور مکفی نیست، اظهار داشت: شرکت‌های ژاپنی به آینده ایران امید دارند و همچنان در ایران حضور دارند. پروژه‌هایی برای خدمت‌رسانی در زمینه‌هایی مانند محیط زیست، مراقبت‌های درمانی و پیشگیری از بلایا انجام داده است.
سایتو با اشاره به شرایط کنونی عرصه بین‌المللی تصریح کرد: فکر می‌کنم جاده هموار نیست ولی معقتدم قبل از هر مشکلی یک راه حل درست وجود دارد که مردم ایران و ژاپن آن را خواهند یافت.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.