صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / کارآفرینی رویکردی مهم در تدوین طرح‌های پژوهشی است

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه شهاب دانش قم گفت

کارآفرینی رویکردی مهم در تدوین طرح‌های پژوهشی است

کسب و کار نیوز - معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه شهاب دانش قم گفت:‌ علاوه بر تقویت جنبه علمی دانشجویان،‌ کارآفرینی رویکردی مهم درتدوین طرح‌های پژوهشی است و این موضوع در دانشگاه شهاب دانش در اولویت قرار دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز،سید امین سلامتیان روز یکشنبه به مناسبت هفته پژوهش،‌ بیان کرد: درحوزه پژوهش علاوه بر این‌که به دنبال گسترش تولید مقالات ISI و سایر تحقیقات تخصصی برجسته برای ارائه به مراکز علمی برتر در سطح ملی و بین‌المللی هستیم، به موضوع کارآفرینی و انجام پژوهش‌هایی که دانشجویان را هرچه بیشتر با شرایط فعالیت‌های تولیدی و صنعتی آشنا می‌کند،‌ توجه داریم.

وی با اشاره به این‌که به دنبال‌ آن هستیم کهدانشجویان را کارآفرین کنیم،‌ گفت: در انجام پژوهش‌ها، دانشجویان را به سمت پیگیری موضوع‌هایی تشویق می‌کنیم که می‌تواند مشکلی را از مقابل تولیدکنندگان و صنعتگران بردارد.

وی ادامه داد: مرکز رشد و نوآوری دانشگاه شهاب دانش نیز با همکاری سایر مجموعه‌های علمی آمادگی کامل دارد که شرایط مناسبی را برای انجام پژوهش‌های کاربردی و تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی دانشجویان و اساتید دانشگاه فراهم کند.

سلامتیان بیان کرد: درتهیه مقالات،‌ کتاب‌ها و برگزاری همایش‌های پژوهشی دانشگاه به دنبال آن هستیم که در کنار توجه به مباحث علمی موضوع،‌ راهکارهای عملیاتی برای رفع مشکلات کشور نیز ارائه شود.

وی افزود:‌ برای آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با حوزه صنعت در دانشگاه شهاب دانش از استادانی استفاده می‌شود که در این زمینه تجربه کار میدانی را داشته باشند و بتوانند درانجام پژوهش‌ها و تحقیقات علمی،‌ دانشجویان را به این سمت هدایت کنند.

وی ادامه داد: همچنین با برخی از سازمان‌ها و نهادها قرارداد همکاری امضا کردیم تا دانشجویان دانشگاه درهنگام تهیه پژوهش‌های موردنظر خود بتوانند در این مجموعه‌ها حاضر و در چارچوب کارآموزی از نزدیک با مسائل و مشکلات‌ آن‌ها آشنا و برای رفع دغدغه‌های موجود راهکار قابل‌اجرا ارائه دهند.

معاون پژوهشی دانشگاه شهاب دانش گفت: این دانشگاه‌ها برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی خود ضمن برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این زمینه، از ایده ‌پردازی دانشجویان تا رسیدن به نتیجه موردنظر حمایت می‌کند.

وی بیان کرد:‌ دانشگاه شهاب دانش در همه عرصه‌های پژوهشی استان ازجمله نمایشگاه پژوهش و فناوری قم حضور فعال دارد و آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی خود را در قالب محصولات،‌ کتاب‌ها و مقالات تخصصی در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

وی ادامه داد:‌ تاکنون بیش از یکهزار پایان‌نامه در مقطع کارشناسی ارشد و پنج هزار پایان‌نامه در مقطع کارشناسی در دانشگاه شهاب دانش به نگارش درآمده است، همچنین هشت هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و سه هزار و ۵۰۰ دانشجو نیز در حال حاضر در ۵۰ رشته مقطع مشغول تحصیل هستند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش قیمت مرغ به ۸۰ هزار تومان/ مازاد عرضه داریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی یوسف‌خانی، رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.