صفحه اصلی / استان ها / ذخیره‌ سازی گندم و کلزا در خوزستان
ذخیره‌ سازی گندم و کلزا در خوزستان

نرخ خريد گندم‌ ۲۲هزار ريال

ذخیره‌ سازی گندم و کلزا در خوزستان

کسب و کار نیوز:حجم ذخیره‌سازی گندم و کلزای خوزستان در سال زراعی ۹۹-۹۸ به یک و نیم میلیون تن رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز خوزستان ، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت : فضای مطلوب برای ذخیره سازی ۲ محصول راهبردی و اساسی گندم و دانه روغنی کلزا وجود دارد و درصورت افزایش تولید این ۲ محصول نسبت به انتقال آن به استان های دیگر یا سیلوهای بندرامام خمینی اقدام می شود.
خدا رحم‌ امیری‌زاده همچنین از شروع برنامه مدون اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان برای خرید تضمینی گندم و کلزا از کشاورزان خوزستانی شامل تجهیز و ضدعفونی کردن سیلوها و انبارها و رفع نواقص فنی آنان خبرداد.
وی بنا بر نظر شورای اقتصاد ، نرخ تضمینی گندم‌ معمولی را ۲۲هزار ریال و دانه‌ روغنی کلزا را ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال اعلام کرد و افزود : قیمت تضمینی گندم در سال زراعی گذشته ۱۷هزار ریال و دانه روغنی کلزا ۳۴ هزار ریال‌بود.
در سال زراعی جاری سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در خوزستان با ۹۳ درصد افزایش نسبت به سال زراعی گذشته ، به ۶۰ هزار هکتار رسیده که معادل یک سوم کل سطح زیرکشت این محصول در کشوراست.
امسال سطح زیرکشت گندم در خوزستان نیز به ۵۴۲هزار هکتار آبی و دیم رسیده و پیش بینی شده با استفاده از گونه های جدید ، تولید این محصول راهبردی ۲۰درصد افزایش داشته باشد.
سال زراعی گذشته با وجود بروز سیلاب بهار امسال حدود یک میلیون و ۳۳۰هزار تن گندم و ۴۷هزار تن دانه روغنی کلزا به نرخ تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شد که از این حیث مقام نخست کشوری را به دست‌آورد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.