صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / غول‌های انگلیس به سوپرلیگ فیفا نروند
غول‌های انگلیس به سوپرلیگ فیفا نروند

سر الکس فرگوسن:

غول‌های انگلیس به سوپرلیگ فیفا نروند

کسب و کار نیوز:سر الکس فرگوسن، از برنامه‌های موجود برای برگزاری یک سوپرلیگ بین‌المللی باشگاهی انتقاد کرده و می‌گوید در این صورت بسیاری از باشگاه‌های تاریخی با مشکلات بزرگ مواجه خواهند شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, سر الکس فرگوسن می‌گوید اگر غول‌های باشگاهی لیگ برتر بخواهند در سوپرلیگ بین‌المللی پیشنهاد شده از سوی فیفا شرکت کنند، این به از بین رفتن باشگاه‌های تاریخی انگلیسی منجر خواهد شد. سر الکس می‌گوید نمی‌فهمد چرا باشگاه‌های انگلیسی باید بخواهند در چنین رقابتی شرکت کنند.

فیفا در حال حاضر مشغول بحث و رایزنی درباره یک رقابت جدید است که باشگاه‌ها برای شرکت در آن باید لیگهای ملی کشورهایشان را رها کرده و در یک رقابت بین‌المللی مسابقه بدهند. فرگوسن، سرمربی افسانه‌ای یونایتد که در دوران ۲۶ساله حضورش در این تیم با شیاطین سرخ ۳۸ جام قهرمانی بدست آورده  می‌گوید وجود یک سوپرلیگ برای باشگاه‌های لیگ برتری گزینه جذابی نیست. او همچنین هشدار داد که شرکت در چنین رقابتی می‌تواند به از بین رفتن تیم‌های کوچکتر که تاریخ بزرگی دارند منجر شود.

فرگوسن در گفتگو با بی‌بی‌سی در این باره گفت:” من نمی‌فهمم چرا یک تیم انگلیسی باید بخواهد لیگ برتر را ترک کند. در این شکی نیست که این لیگ جدید اصل و اساس و هدف اصلی‌اش پول است ولی شک ندارم که این پیشنهاد برای تیمهای ما در لیگ برتر جذاب نخواهد بود. لیگی که در حال حاضر بهترین لیگ ملی دنیا است و اسپانسرهای مالی بزرگی مثل اسکای، بی‌تی و آمازون دارد”.

سر الکس در ادامه گفت:” از این گذشته بازی در چمپیونزلیگ برای بازیکنان، مربی‌ها و هواداران جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد چون لیگ قهرمانان اروپا همچنان بزرگترین سنگ محک فوتبال باشگاهی است. اگر تیمهای بزرگ لیگ برتری بخواهند این لیگ را ترک کرده و در رقابت دیگری شرکت کنند خیلی از باشگاه‌های دیگر که اتفاقا تاریخ بزرگی دارند نابود خواهند شد. من معتقدم باقی ماندن در لیگ برتر به معنای تحسین ارزش فوتبال ملی خواهد بود”.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.