صفحه اصلی / استان ها / تحویل ۱۴۴ راس شتر برای ایجاد اشتغال در روستا‌های خراسان جنوبی
تحویل ۱۴۴ راس شتر برای ایجاد اشتغال در روستا‌های خراسان جنوبی

از سوی ستاد اجرایی فرمان امام

تحویل ۱۴۴ راس شتر برای ایجاد اشتغال در روستا‌های خراسان جنوبی

کسب و کار نیوز:ستاد اجرایی فرمام امام (ره)، با هدف ایجاد شغل و کسب درآمد، ۱۴۴ نفر شتر تحویل روستائیان خراسان جنوبی داده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز خراسان جنوبی ، نماینده شرکت مجری این طرح در استان گفت: همچنین در این راستا هزار و ۶۱ راس دام سبک با نژاد پربازده در اختیار روستائیان قرار گرفته است.
بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ۱۵ مهر ، قرار است با اجرای طرح پرورش ۱۰ هزار نفر شتر و ۲۵ هزار راس گوسفند، تا پایان سال ۱۴۰۰ برای ۱۲ هزار نفر در استان بصورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شود.
ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای اجرای این طرح ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با بازپرداخت ۵ ساله و کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌کند.
حسینی افزود: طرح پرورش شتر و دام سبک در تمام شهرستان‌های استان و با شناسایی افراد واجد شرایط توسط ۲۴ تسهیلگر این ستاد اجرا می‌شود.
وی تکمیل زنجیره ارزش تولیدات شتر را از دیگر اهداف تفاهمنامه امضاء شده دانست و گفت: خرید تضمینی شیر شتر، راه اندازی واحد‌های صنعتی از جمله کارخانه بسته بندی شیر، شیرخشک، گوشت شتر و سایر فرآورده‌های این حیوان از جمله پشم و روغن کوهان از برنامه‌های آینده این طرح است.
نماینده شرکت مجری این طرح در استان افزود: برای تامین علوفه مورد نیاز این دامها، کشت بذر خارشتر در ۱۰ هکتار از مراتع استان درنظر گرفته شده است.
استاندار خراسان جنوبی پیش از این اظهارامیدواری کرده بود با اجرای تفاهمنامه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، خراسان جنوبی به قطب منطقه‌ای شتر یا هاب پرورش شتر تبدیل شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.