مینا حسینی
به گزارش کسب و کار، ژوبین علاقبند در گفتگو با «کسب و کار» افزود: «پیمایش رانندگان براساس کیلومتر طیشده از زمان قبول درخواست سفر تا پایان سفر محاسبه میشود. شرط تخصیص پیمایش حداقل ۴۷ کیلومتر در هفته در مجموع تاکسیهای آنلاین است و سقف پیمایش مورد قبول برای تخصیص سهمیه هزار کیلومتر در هفته (با مبنای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷ لیتر) است. بدینترتیب سقف سهمیه تخصیصیافته به هر راننده تاکسی اینترنتی ۷۰ لیتر در هفته برای خودروهای تکسوز و ۴۲ لیتر در هفته برای خودروهای دوگانهسوز است. این سهمیه مازاد بر ۶۰ لیتر سهمیه ماهانه هر خودرو است. معیار چگونگی سهمیهبندی بنزین برای تاکسیهای اینترنتی و میزان آن بهطور کامل از سوی وزارت کشور تعریف و تعیین شده و تاکسیهای اینترنتی هیچگونه دخل و تصرفی در آن نداشتهاند. سهمیه مذکور مستقیماً از سوی وزارت نفت در قالب اعتبار به کارت بانکی هر راننده واریز میشود و این تصور که در اختیار تاکسیهای اینترنتی قرار میگیرد از اساس اشتباه است. این اعتبار تنها برای خرید بنزین و در جایگاههای سوخت قابل استفاده است. پیگیریهای مدیران تاکسیهای اینترنتی موثر بوده و سهمیه ۸ روز نخست رانندگان این سامانهها واریز شده است. روند تخصیص سهمیه سوخت -بعد از طی شدن فرایندهای اداری بین سه سامانه ثبت اسناد، ناجا و بانک مرکزی- طبق روال هفتگی انجام خواهد شد.» او در پاسخ به سوال «کسب وکار» مبنی بر اینکه تکلیف سهمیه های واریز نشده رانندگان «اسنپ» چه می شود، گفت: «سهمیه بنزین افرادی که مدارکشان دارای نقص اطلاعاتی است، تا زمان رفع نواقص مربوطه، محفوظ میماند. «اسنپ» با تخصیص میلیاردها تومان پاداش روزانه تلاش میکند تا ضمن ثابت نگهداشتن قیمت سفرهایش، درآمدزایی رانندگان خود را بهبود بخشد.»