صفحه اصلی / اصناف / ۴ هزار معدن کوچک غیرفعال در کشور وجود دارد
۴ هزار معدن کوچک غیرفعال در کشور وجود دارد

فعال سازی معادن غیرفعال در قالب طرح احیا

۴ هزار معدن کوچک غیرفعال در کشور وجود دارد

کسب و کار نیوز- معاون وزیر صمت از فعال سازی معادن غیرفعال در قالب طرح احیا و فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز ،خداداد غریب پور معاون وزیر صمت در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری ایمیدرو و دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با بیان اینکه توسعه اکتشافات، ورود سرمایه گذار خارجی به بخش معدن و احیای معادن کوچک از برنامه‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است، گفت: در این حوزه ها، دانشگاه‌ها برای پیشبرد این برنامه ها، می‌توانند ایمیدرو را یاری کنند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: فعال سازی معادن غیرفعال در قالب طرح احیا و فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، در برنامه قرار دارد، به نحوی که حدود ۴ هزار معدن کوچک غیرفعال در کشور وجود دارد که تاکنون ۵۵ معدن فعال شده است. وی تصریح کرد: در کنار برنامه‌هایی که در این راستا در مرکز استارت آپ ایمیدرو با هدف جذب ایده‌های نوین توسعه‌ای در بخش معدن و صنایع معدنی ایجاد شده و می‌تواند همگام با توسعه دانش و فناوری ها، در این بخش ایفای نقش کند؛ در این میان دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه صنعتی امیرکبیر می‌توانند در این مرکز فعالیت کنند.

رشد ۵۰ درصدی ایمیدرو در حوزه بودجه پژوهشی

رئیس هیات عامل ایمیدرو بیان کرد: براساس آمار‌های موجود، ایمیدرو امسال در حوزه بودجه پژوهشی رشد ۵۰ درصدی و در حوزه آموزشی رشد ۱۰۰ درصدی داشته است؛ البته تاکید ما بر این است که موضوع بومی سازی و توجه به فناوری و دانش روز نیز ملاک ارزیابی‌ها قرار گیرد. همچنین احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم با اشاره به شروع همکاری‌ها میان این دانشگاه و ایمیدرو، گفت: باید تلاش کنیم طرح‌های اثرگذار با این سازمان داشته باشیم؛ این در حالی است که این سازمان بودجه مناسبی برای تحقیقات دارد که دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و محققان می‌توانند با تدوین طرح‌های تحقیقاتی موثر، از این بودجه استفاده کنند. معتمدی با بیان اینکه این دانشگاه براساس قراردادی که با اتاق بازرگانی تهران دارد، درحال پیگیری پروژه‌های مختلف از جمله پروژه‌های معدنی است؛ تصریح کرد: بنا به این گزارش، براساس تفاهم نامه مذکور، قرار است جشنواره بهره وری در حوزه صنایع معدنی با محوریت دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.