صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / تصمیم اوپک قیمت نفت را در بازه ۵۵ تا ۶۵ دلار نگه می‌دارد
تصمیم اوپک قیمت نفت را در بازه ۵۵ تا ۶۵ دلار نگه می‌دارد

تصمیم اوپک قیمت نفت را در بازه ۵۵ تا ۶۵ دلار نگه می‌دارد

کسب و کار نیوز :مدیرعامل یک شرکت روس اعلام کرد که تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش برای تشدید کاهش تولید نفت، از تثبت قیمت نفت در بازه ۵۵ تا ۶۵ دلار حمایت می‌کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, الکساندر دیوکف، مدیرعامل شرکت گازپروم نفت روسیه، دیروز (سه‌شنبه، ۱۹ آذرماه) اعلام کرد که تصمیم هفته گذشته اوپک و متحدانش برای تعمیق کاهش تولید نفت، کمک می‌کند قیمت نفت در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی در بازه ۵۵ تا ۶۵ دلار باقی بماند.

وی همچنین اعلام کرد تصمیم اوپک و متحدانش برای مستثنا کردن تولید میعانات گازی روسیه از توافق جهانی کاهش تولید نفت، اقدام درستی بوده است.

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در روزهای ۱۴ و ۱۵ آذرماه طی نشست‌ ۱۷۷ اوپک و هفتمین نشست مشترک وزارتی اوپک و غیراوپک تصمیم گرفتند افزون بر کاهش روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای که تا مارس ۲۰۲۰ پابرجا بود، در مجموع ۵۰۳ هزار بشکه دیگر از تولید خود بکاهند.

براین اساس، کاهش تولید نفت اوپک و متعهدانش از نخستین روز ژانویه ۲۰۲۰ (چهارشنبه ۱۱ دی‌ماه) از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز به یک میلیون و ۷۰۳ هزار بشکه می‌رسد. ایران، ونزوئلا و لیبی همچنان از هرگونه کاهش تولید مستثنا هستند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.