صفحه اصلی / اسلایدر / طلا به ۱۴۶۱ دلار و ۱۶ سنت رسید

طلا به ۱۴۶۱ دلار و ۱۶ سنت رسید

کسب و کار نیوز - قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۱۴۶۱ دلار و ۱۶ سنت رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز،  در آستانه نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی امریکا و در حالی که سرمایه‌گذاران به دنبال پاسخ این پرسش هستند که آیا دور بعدی تعرفه‌های امریکا علیه کالاهای چینی هفته آینده اجرایی خواهد شد یا نه، نرخ طلا امروز اندکی کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، نرخ هر اونس طلا امروز با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۱۴۶۱ دلار و ۱۶ سنت رسید. نرخ طلا در بازار امریکا امروز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۱۴۶۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

چین دیروز اعلام کرد که امیدوار است در زودترین زمان ممکن به یک توافق تجاری با امریکا دست یابد. دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری امریکا هم گفته واشنگتن به خوبی دارد در زمینه مذاکرات تجاری با چین پیش می‌رود. این مواضع در حالی اتخاذ شده که قرار است روز ۱۵ دسامبر امریکا بر ۱۵۶ میلیارد دلار کالای چینی تعرفه جدید وضع کند.

در آستانه مشخص شدن سرنوشت تعرفه‌های جدید، انتخابات در انگلیس و نشست بانک‌های مرکزی امریکا و اروپا در زمینه تعیین سیاست‌های پولی، ارزش دلار امریکا و ین ژاپن روز سه شنبه بالا باقی ماند.

نشست دو روزه فدرال رزرو امریکا اواخر امروز آغاز می‌شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی امریکا نرخ بهره را در سطح ۱.۵ تا ۱.۷۵ درصد حفظ کند.

سرمایه‌گذاران همچنین نشست روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا را که نخستین نشست با حضور کریستین لاگارد، رئیس جدید این بانک است از نزدیک دنبال می‌کنند.

بر اساس تحقیق فدرال رزرو نیویورک، انتظارات تورمی مصرف‌کنندگان امریکایی در ماه نوامبر اندکی افزایش داشته و چشم‌انداز تورم این کشور در کوتاه مدت و میان مدت را از پایین‌ترین رقم ۵ سال گذشته بالاتر برده است.

پس از آنکه پکن به خریداران چینی پیشنهاد کرد که می‌توانند حداقل یک میلیون تن سویای بدون تعرفه از امریکا خریداری کنند، وارد‌کنندگان چینی حداقل ۵ محموله فله سویا از امریکا خریداری کرده‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.