صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / ۹۰ درصد ارز صادراتی پتروشیمی نوری وارد سامانه نیما شده است
۹۰ درصد ارز صادراتی پتروشیمی نوری وارد سامانه نیما شده است

۹۰ درصد ارز صادراتی پتروشیمی نوری وارد سامانه نیما شده است

کسب و کار نیوز:مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری از عرضه ۹۰ درصد ارز صادراتی این شرکت به سامانه نیما در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, تقی صانعی امروز (دوشنبه، ۱۸ آذرماه) در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به تولید ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن محصول از ابتدای سال تا ۱۵ آذرماه در پتروشیمی نوری، اظهار کرد: ۶۰ درصد این محصولات صادر و ۴۰ درصد به بورس کالا و مجتمع‌ها ارسال شده است.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی نوری افزود: پروژه شیرین‌سازی برش سنگین برای تولید گازوئیل یورو ۶ در دست مناقصه است که تا دو ماه آینده برنده مناقصه مشخص و کار عملیاتی آن تا پایان امسال یا سرانجام اوایل سال آینده آغاز می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی نوری ادامه داد: این شرکت با هزینه خود، این مجتمع را به همه پالایشگاه‌های پارس جنوبی به‌منظور تأمین خوراک وصل کرده است و هم‌اکنون هیچ مشکلی در تأمین خوراک ندارد.

صانعی با بیان اینکه پتروشیمی نوری به‌طور میانگین روزانه حدود ۱۰۰ هزار بشکه خوراک دریافت می‌کند، تصریح کرد: هم‌اکنون حدود ۹۱ درصد ظرفیت اسمی و ۱۰۱ درصد برنامه تولید سال ۹۸ در شرکت محقق شده است که امیدواریم تا پایان سال رکورد تولید خوبی را ثبت کنیم.

وی با اشاره به اجرای دو پروژه توسعه‌ای در پتروشیمی نوری به‌منظور افزایش ظرفیت محصولات و ایجاد ارزش افزوده بیشتر گفت: با اجرای این پروژه‌ها، ۲۰ درصد ظرفیت تولید پارازایلین و ۱۰ درصد ظرفیت بنزن شرکت افزایش می‌یابد.

مدیرعامل پتروشیمی نوری به پروژه «به صفر رساندن سوزاندن گازهای ارسالی به مشعل» برای کاهش مصرف گاز طبیعی و افزایش تولید LPG اشاره و اظهار کرد: با اجرای این پروژه، گاز ارسالی به مشعل صفر و برای نخستین بار گوگرد به کود سولفات آمونیوم تبدیل می‌شود. این طرح در دست بررسی است و سال آینده عملیاتی خواهد شد.

صانعی ادامه داد: ۹۰ درصد ارز صادراتی پتروشیمی نوری در سال ۹۷ به سامانه نیمه عرضه و ۱۰ درصد مابقی نیز برای تهیه تجهیزات و تعمیرات اساسی شرکت هزینه شد.

وی تأکید کرد: پتروشیمی نوری سود انباشته افزایش سرمایه نیز خواهد داشت.

مدیرعامل پتروشیمی نوری با بیان اینکه در تحریم اولیه، این شرکت صدمات زیادی از تهیه کاتالیست دید، گفت: این شرکت با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان پنج کاتالیست را داخلی‌سازی کرده است و در تامین کاتالیست و مواد شیمیایی و تجهیزات هیچ مشکلی ندارد.

صانعی با اشاره به اینکه تاکنون ۳ هزار قطعه در پتروشیمی نوری داخلی‌سازی شده است، اظهار کرد: سازندگان داخلی سهم بالایی در اجرای پروژه‌های این شرکت دارند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.