صفحه اصلی / استان ها / تب بیماری آنفولانزا فروکش کرد
تب بیماری آنفولانزا فروکش کرد

تب بیماری آنفولانزا فروکش کرد

کسب و کار نیوز :معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد: از اواخر هفته گذشته تاکنون موج بیماری آنفولانزا در استان یزد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز یزد، دهقانی در گفتگو با خبر ۲۰ استان با بیان اینکه از اواخر هفته گذشته تعداد بیماران مراجعه کننده مبتلا به آنفولانزا  رو به کاهش است گفت: موج بیماری آنفولانزا  رو به کاهش است و کاملا کنترل شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدا شیوع بیماری آنفولانزا در استان ۶۲ مورد مثبت قطعی آنفولانزا در استان داشتیم که از این تعداد شش نفر که  اکثرا افراد مسن بوده اند فوت کرده اند.
شیوع موج آنفلوآنزا امسال زودتر از سال‌های قبل در کشور آغاز شد و این بیماری بر اساس اعلام مسؤولان وزارت بهداشت تاکنون جان  بیش از هشتاد نفر از هموطنان را گرفته است.
رعایت نکردن نکات بهداشتی می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.
ویروس آنفولانزا انواع مختلفی دارد و برخی از انواع آن بیماری خطرناکتری را ایجاد می‌کنند.
 تمامی افراد به ویژه افراد سالمند و بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن قلبی، تنفسی و کسانی که ایمنی ضعیفی دارند در شرایط شیوع بیماری در فصل سرد، با شروع علائم و جهت تشخیص به موقع به پزشک مراجعه کنند.
ویروس از دست آلوده به دهان و بینی و چشم فرد دیگر منتقل می‌شود و چنانچه فردی به تشخیص پزشک مبتلا به آنفولانزا است حتی الامکان از حضور در اماکن عمومی خودداری کند و ضمن استفاده از ماسک مناسب، هنگام عطسه وسرفه، جلوی دهان و بینی خود را با دستمال نگه دارد و دستمال‌ها را نیز داخل کیسه پلاستیکی کرده و دور بریزد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.