صفحه اصلی / اصناف / گرانی را باید پشت درهای بسته جستجو کرد
گرانی را باید پشت درهای بسته جستجو کرد

کسبه مقصر نیستند

گرانی را باید پشت درهای بسته جستجو کرد

کسب و کار نیوز- نائب رئیس دوم اتاق اصناف تهران گفت: شاید تعداد انگشت شماری در اصناف گران فروشی کنند؛ اما کاسبان مقصر گرانی ها نیستند.

به گزارش کسب و کار نیوز، خسرو ابراهیمی نیا نائب رئیس دوم اتاق اصناف تهران با اشاره به تعبیر امام خمینی (ره) از اصناف به عنوان “بازوان انقلاب” خاطرنشان کرد: ریشه اصناف نشأت گرفته از انقلاب و ولایت است؛ لذا اگر اصناف در گردونه های اقتصاد اعم از تولید، توزیع و غیره متهم شوند صددرصد مورد تایید نیست. سلسله مشکلات تقصیر کاسبان نیست؛ بلکه ناشی از آئین نامه و ضوابطی است که بدون حضور و مشورت اصناف در پشت درب های بسته و حتی درهای باز تدوین می شود. ابراهیمی نیا ادامه داد: درست است که اصناف در گردونه های تغییرات نظام ارزی و قیمت گذاری برخی کالاها حضور داشتند؛ اما حضور اصلی ما بعد از تصویب و اجرای قوانین و درست در زمان توزیع است.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه کاسبان مقصر گرانی ها نیستند، افزود: ممکن است تعداد انگشت شماری در اصناف گران فروشی کنند؛ اما این تعداد محدود به بدنه اصناف تسری پیدا نمی کنند. ابراهیمی نیا با بیان اینکه اصناف در چارچوب نظام صنفی در توزیع کالاها نقش آفرینی می کنند متذکر شد: البته تخلفات صنفی و گران فروشی هم صورت می گیرد؛ اما به طور کلی تلاش همه اصناف به عنوان سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت این است که خطایی رخ ندهد و در صورت وجود خطا با قدرت با آن برخورد خواهند کرد. نائب رئیس دوم اتاق اصناف با بیان اینکه کاسب از تورم استقبال نمی کند افزود: بالا بودن قیمت ها قدرت خرید مردم را کاهش می دهد و در نهایت دست و بال کاسب بسته می شود.

وی با انتقاد از اینکه اقتصاد اسلامی مورد غفلت جامعه واقع شده گفت: تأکید قرآن کریم و اسلام بر پرداخت خمس به دلیل تشویق افراد به کار و اشتغال و تولید است. ابراهیمی نیا از اعمال فشارهای مالیاتی به کسبه انتقاد کرد و افزود: این کار جلوی قدرت خرید و گردش کار را در جامعه می گیرد. وقتی مردم با سپرده بانکی به راحتی ۲۰ درصد سود می گیرند طبیعی است که به سراغ کار و کاسبی نروند. البته مالیات بر درآمد از جمله راهکارهای شفاف سازی است که ما موافق آن هستیم؛ اما فشارهای مالیاتی هیچ کمکی به ما نخواهد کرد. نائب رئیس دوم اتاق اصناف در خاتمه تأکید کرد: قانون نظام صنفی چندین سال است که هیچ تغییری نکرده؛ لذا مجلس باید در این خصوص بازنگری کند.

وی بیان کرد: حدود ۳۰۰ هزار واحد صنفی در تهران وجود دارد که از بین آنها عده ای به عنوان هیئت مدیره اتحادیه ها و هیئت رئیسه اتاق اصناف شهرستان ها انتخاب می شوند.
وی با اشاره به اینکه اصناف در چارچوب قوانین و مقررات تحت عنوان “قانون نظام صنفی” فعالیت می کنند افزود: مسائل مورد نظر معتمدین و پیشکسوتان اصناف آنگونه که باید در قانون نظام صنفی لحاظ نشده است. نائب رئیس دوم اتاق اصناف گفت: امروز تولید به کوری چشم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بهترین شرایط انجام می شود. اصناف زنجیروار همت کردند و مردم شاهدند که کوچکترین تزلزلی در بدنه اقتصاد کشور ناشی از اصناف وجود ندارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.