صفحه اصلی / سرخط خبرها / نمایندگان با طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی مخالفت کردند

نمایندگان با طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی مخالفت کردند

کسب و کار نیوز - نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح استفساریه‌ای در خصوص اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر مخالفت کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز- یکشنبه- مجلس شورای اسلامی طرح استفساریه بند ۷ ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران را با ۱۰۱ رای موافق، ۷۹ مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر رد کردند.

بر مبنای این استفساریه عنوان شده است که آیا با عنایت به اصل هفتم قانون اساسی جمهوری اسـلامی ایـران بند (۷)ماده (۷۱)قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران مصوب ۱/۳/۱۳۷۵ با اصلاحات و الحاقـات بعدی، شامل تشکیل شوراهای محل نیز می شود؟

در این استفساریه پیش‌بینی شده بود که بند ۷ ماده ۷۱ قانون انتخابات شوراها شامل تشکیل شوراهای محلی نیز شود.

این طرح در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی نیز به دلیل مخالفت با اصل ۷۳ قانون اساسی رد شد؛ همچنین در رد این طرح آمده است؛ با وجود اصول متعدد  قانون اساسی درباره  شوراها و حتی شوراهای محل، استفساریه پیشنهادی دایره شمول قانون را توسعه می دهد و اصالتا به جهت ماهیت تقنینی طرز تشکیل «شوراهای محل» قانونگذار حق واگذاری آن را به شوراهای شهر ندارد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش قیمت مرغ به ۸۰ هزار تومان/ مازاد عرضه داریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی یوسف‌خانی، رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.