صفحه اصلی / استان ها / بازگشت ملخ ها
بازگشت ملخ ها

رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان هشدار داد

بازگشت ملخ ها

کسب و کار نیوز :رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان اعتبارات استانی برای مبارزه با کل آفت کشاورزی (یکی از این افت ها، ملخ صحرایی است)را بسیار ناچیز اعلام کرد و گفت: در سال گذشته رمز موفقیت ما در مبارزه با این آفت این بود که رفتار ملخ ها را می شناختیم و علمی با آن برخورد کردیم اما امسال واقعا با بحران جدی روبرو خواهیم شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید برخوری ظهر امروز ۱۷ آذرماه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان در خصوص هجوم دوباره ملخ های صحرایی عنوان کرد: امسال سه برابر نسبت به سال گذشته با ورود ملخ های صحرایی مواجه هستیم زیرا در سال گذشته ملخ ها در استان تخم گذاری کردند و امسال سر از تخم در خواهند آورد همچنین ملخ های صحرایی از سمت کشورهای پاکستان و هند و بخشی نیز از شبه جزیره عربستان وارد استان کرمان خواهند شد که این امر کار مبارزه را سخت تر خواهد کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته برای مبارزه با ملخ صحرایی، اظهار کرد: سال گذشته این آفت هیچ خسارتی به محصولات کشاورزی در استان کرمان وارد نکرد اما امسال اولین دسته آن از سمت پاکستان حدود ۴ یا ۵ روز پیش به سمت ایران حرکت کرده است که بخشی از آن وارد جازموریان می شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان اعتبار استانی که برای مبارزه با کل آفت ( یکی از آنها ملخ صحرایی است)را ناچیز اعلام کرد و افزود: در سال گذشته رمز موفقیت ما این بود که رفتار ملخ را می شناختیم و علمی با آن برخورد کردیم اما امسال واقعا بحران اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه حدود ۵ هزار لیتر سم برای مقابله با ملخ صحرایی تامین شده است، تاکید کرد: به شدت احساس خطر می کنیم لذا باید به شکل جدی برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم.
برخوری بیان کرد: باید دهیاران را برای مقابله با ملخ صحرایی درگیر کنیم و بخشی از سم پاشی را برعهده آنها قرار دهیم.

وی با بیان این مطلب که هر ملخ با تخم ریزی به ۳۰۰ ملخ تبدیل خواهد شد، عنوان کرد: با توجه به شرایط جوی، یک فرصت دو ماهه برای نابودی ملخ های صحرایی داریم اما باید این مقابله را به دلیل آنکه ملخ ها پرواز می کند، شب ها یا صبح های بسیار زود انجام دهیم ضمن آنکه ملخ در جاهای پرت جا می گیرد که این موضوع یک محدودیت برای ما خواهد بود.

عباس سعیدی رییس سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: امسال ممکن از بهمن ماه در ۴ شهرستان شرقی و ارزوئیه ریزش ملخ را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: متاسفانه امسال دیگر هیچ امکانات خودرویی نداریم و اگر ملخ صحرایی حمله کنند هیچ خودرویی برای مقابله با آنها نداریم زیرا خودروها براساس دستورالعمل سازمان اقتصاد و دارایی به مزایده گذاشته شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.