صفحه اصلی / استان ها / گیلان ۴۸۰ هکتار سطح سبز شده کلزا دارد
گیلان ۴۸۰ هکتار سطح سبز شده کلزا دارد

گیلان ۴۸۰ هکتار سطح سبز شده کلزا دارد

کسب و کار نیوز :رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: هم اکنون ۴۸۰ هکتار سطح زیرکشت کلزا در استان سبز شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی درجانی از عقد قرارداد یک هزار و ۸۳۵ هکتاری کشت کلزا با کشاورزان استان گیلان خبر داد و گفت: از این میزان تاکنون یک هزار هکتار کشت شده است.

وی به اهمیت بسیار زیاد کشت دانه‌های روغنی و تأثیر آن در اقتصاد کشورمان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بخش عظیمی از نیازهای کشور در این عرصه حساس وابسته به خارج از کشور است به همین علت وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه این بخش برنامه‌های ویژه‌ای را در دست اجرا دارد.

درجانی ادامه داد: در راستای استفاده بهینه از اراضی کشاورزی به ویژه شالیزارهای مستعد به کشت کلزا، طرح ترویج کشت دوم را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و بر همین اساس در سال جاری برنامه کشت هفت هزار هکتاری کشت کلزا را به صورت وسیع در شهرستان‌های استان دنبال می‌کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، همچنین به اهمیت و ضرورت توسعه کشت دانه‌های روغنی در استان اشاره کرد و گفت: کاشت دانه‌های روغنی باعث ضرورت افزایش ضریب خود اتکایی و امنیت غذایی کشور و پایداری در تولید کنجاله مورد نیاز صنعت دام و طیور و موارد بسیار دیگر است.

وی افزود: ۱۵ تن بذر و ۲۵۰ تن کود بین کشاورزان کلزاکار توزیع شده است.

درجانی گفت: تاکنون۴۸۰ هکتار سطح سبز شده در استان داریم که پیش‌بینی می‌شود با بهبود شرایط آب و هوایی شاهد افزایش چشمگیر کشت کلزا در استان باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.