صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / زنان بیشتر به مخدرهای صنعتی معتادند

زنان بیشتر به مخدرهای صنعتی معتادند

کسب و کار نیوز - معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: آمار اعتیاد در بین زنان در مقایسه با کل جامعه آماری معتادان کمتر از ۱۰ درصد است. همچنین نوع و علت اعتیاد در این گروه متفاوت است و همین امر ضرورت توجه خاص به این گروه را دوچندان می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سوسن باستانی در مراسم انعقاد تفاهم نامه معاونت زنان و ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه درصد اعتیاد در بین زنان در مقایسه با مردان بسیار کم است افزود: اعتباد تابو محسوب می‌شود و زن معتاد حتی اگر درمان شود سخت در خانواده پذیرش می‌شود. همچنین اعتیاد به مواد صنعتی در آنها بیشتر است.

باستانی با اشاره به اینکه اعتیاد زنان بیشتر به تبع یکی از مردان خانواده صورت می گیرد گفت: زنانی که درگیر اعتیاد می‌شوند نقششان در تربیت فرزندانشان به مخاطره می‌افتد.

وی ادامه داد: به همین دلایل زنان نیازمند توجه خاص‌اند. سابقه همکاری ما با ستاد به این صورت بوده که عضو کمیته زنان بودیم که در سال اخیر بدون فعالیت بوده و ما دعوت نشدیم. در کارگروه ملی طرح کنترل اجتماعی وزارت کشور نیز حضور داریم.

باستانی افزود: امید است امروز با تفاهم نامه‌ای که امضاء می‌شود در زمینه‌های مرتبط با اعتیاد زنان و تهیه طرح‌های مربوط تا سال ۱۴۰۰ همکاری داشته باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.