صفحه اصلی / استان ها / کردستان ، برفی می‌شود
کردستان ، برفی می‌شود

کردستان ، برفی می‌شود

کسب و کار نیوز :هواشناسی برای فردای استان آسمانی ابری همراه با بارش باران و برف و در ارتفاعات کولاک برف را پیش بینی کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مرکز کردستان ، کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت : از دیشب سامانه بارشی فعالی وارد استان شده است که پیامد آن بارش باران و برف و آبگرفتگی معابر خواهد بود.
بهرام چاره خواه افزود: انتظار داریم مقدار بارش‌ها از امروز شنبه تا صبح یکشنبه برای مناطق شمالی و تا حدی جنوبی و بویژه مناطق غربی استان همچون (مریوان ، سروآباد ، کامیاران ، منطقه سارال ، بانه ، بیجار) نسبت به سایر نواحی قابل توجه‌تر باشد.
چاره خواه اضافه کرد : از بعد از ظهر یکشنبه تا روز سه شنبه از میزان بارش‌ها کاسته شده و به شکل پراکنده بخصوص برای نوار غربی استان پیش بینی می‌شود.
وی گفت: این سامانه به طور متناوب تا اواخر روز دوشنبه هفته آینده سبب افزایش ابر ، وزش باد ، بارش باران و برف در ارتفاعات و گردنه‌های برفگیر استان می‌شود و هوای استان از اوایل هفته آینده ۴ تا ۶ درجه سردتر می‌شود.
وی افزود : در شبانه روز گذشته قاملو با منفی ۲ درجه سانتیگراد و سلین اورامان با ۱۷ درجه سانتیگراد سردترین و گرمترین مناطق استان بود.
کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت : در شبانه روز گذشته نیز دمای هوای سنندج نیز بین ۳ و ۱۲ درجه در نوسان بود.
وی افزود : دمای فعلی هوای سنندج نیز ۸ درجه سانتیگراد است.
چاره خواه افزود : لغزندگی جاده‌ها ، مه آلودگی و کاهش دید ، کولاک برف در ارتفاعات ، اختلال تردد در محور‌های مواصلاتی و آبگرفتگی موقت در معابر نوار غربی از جمله مخاطره‌های این سامانه بارشی است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.